خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی سازمان بازآفرینی شهرداری مشهد مطرح کرد؛

اختصاص 30 درصد بودجه دستگاه ها به بازآفرینی شهری/ هدف دفاتر تسهیل گری جلب مشارکت مردم است

asdasd
کد خبر : ۸۶۳۲۹۷

معاون اجتماعی و توسعه محلی سازمان بازآفرینی شهرداری مشهد گفت: دستگاه ها مکلف هستند 30 درصد از بودجه خود را به بازآفرینی شهری محلات هدف اختصاص دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، حمید رضا باقری، در بازدید خبرنگاران از دفاتر تسهیل گری سازمان بازآفرینی شهری در خصوص فعالیت این دفاتر گفت: قرار است یک سال بعد از فعالیت، این دفاتر به سند توسعه محله برسند و این اسناد برای اجرا باید به تصویب ستاد بازآفرینی شهرستان مشهد برسد.

وی با بیان این که زمان کوتاهی از فعالیت این دفاتر می گذرد، اضافه کرد: مهمترین اقدامی که در حال حاضر دفاتر تسهیلگری انجام دهند جلب مشارکت مردم برای بازآفرینی محلات هدف است.

وی تصریح کرد: هدف از راه اندازی دفاتر تسهیل گری در این محلات در کنار جلب مشارکت مردم درکنار هم قراردادن متخصصین شهری در کنار مردم است تا توانمند شوند و تغییرات لازم بررای رسیدن به حداقل استانداردهای کالبدی اجتماعی و اقتصادی انجام شود.

باقری با اشاره به این که سازمان بازآفرینی شهری مکلف شده است تا گروه ها و دفاتر متخصصین را با اولویت بندی هایی درکنار هم قرار دهد، اظهارکرد: ترکیب دفاتر از ۴ متخصص شهرسازی،کارشناسان اجتماعی اقتصادی و حقوقی تشکیل شده است تا درکنار مردم محله قرار بگیرند و مسائل را تحلیل کرده و در نهایت به سند توسعه محله برسند.

معاون اجتماعی و توسعه محلی سازمان بازآفرینی شهرداری مشهد گفت: دستگاهها موظف هستند درچهارچوب سندی که از سوی دفاتر تسهیل گری تدوین و به تصویب سازمان رسیده است فعالیت کنند.

وی افزود: قرار گرفتن مردم درکنار دفاتر باعث خواهد شد تا دغدغه های آنها دراسناد اعمال شده و دستگاه ها را ملزم به اجرا کند.

همچنین علی نصرتی مدیر دفتر تسهیل گری محله شهید آوینی در این بازدید گفت: بازآفرینی شهری سیاستی جامع و یکپارچه برای حل مشکلات شهرهاست، به نحوی که باعث ارتقاء قابلیت زیست‌پذیری شهرها و کیفیت زندگی شهروندان می‌شود. بازآفرینی شهری در برگیرنده شبکه‌ای از اقدامات و برنامه‌های منعطف در مقیاس‌های فضایی مختلف و در مسیر اهداف توسعه پایدار است و در تمامی سطوح مشارکت حداکثری تمامی کنشگران و ذی‌نفعان، به‌ویژه مردم، را به همراه دارد.

وی عنوان کرد: اهداف بازآفرینی شهری بازآفرینی سکونت‌گاه‌های غیررسمی و بافت تاریخی و میانی است و همچنین ترمیم بافت‌ها با پیشینه روستایی و هماهنگی بین کاربرهای ناسازگار با کاربری‌های شهری را شامل می‌شود.

نصرتی ادامه داد: آمار جمعیتی محله شهید آوینی به این صورت است که مساحت اسکان غیر رسمی 3894 نفر و مساحت بافت فرسوده 2292 متر مربع است. کل جمعیت در این محله  24 هزار و  346 نفر بوده که تراکم جمعیتی آن 281 نفر بر هکتار است. تعدادکل خانوار 6775 نفر، بعد خانوار 3.6  درصد و جمعیت مهاجر 767 نفر است. مساحت محله ۸۶٫۶ هکتار و قطعات تفکیک زمینی 5060 و تعداد قطعات مسکونی ۴۵۰۶ قطعه است. بالای هزار نفر معلول در این منطقه ساکن هستند و حدود سه درصد از جمعیت را تشکیل می‌دهند.

وی گفت: برنامه‌های دفتر توسعه در حوزه نوسازی و بهسازی محله شامل ایجاد شبکه نوسازی و به‌سازی در حد بلوک‌های محله با مشارکت ساکنان، ایجاد ظرفیت‌های محله در کارگروه عمران ، ایجاد بانک اطلاعاتی مالکان و سرمایه‌گذاران و پیگیری حل مشکلات ثبتی محله است.  

مدیر دفتر توسعه محله شهید آوینی ادامه داد: برنامه‌های دفتر توسعه در حوزه اقتصادی در منطقه گلشهر شامل ایجاد مرکز خریدی با راسته‌بازارهای تخصصی و رقابت‌پذیر در سطح شهر مشهد، ایجاد راسته‌بازارهای تخصصی و منسجم با مشارکت اصناف محله، برندسازی اصناف رقابت‌پذیر با سایر اصناف موجود و شناسایی کامل ظرفیت‌های اصناف است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز