خبرگزاری کار ایران

در یکصد و بیستمین جلسه علنی شورای شهر:

شهردار شیراز بودجه سال 99 را تقدیم شورا کرد/ افزایش ۳۳ درصدی بودجه 99 نسبت به سال جاری

asdasd
کد خبر : ۸۶۳۲۴۲

شهردار شیراز لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ در دوبخش هزینه ای و درآمد و در شش محور به مبلغ ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی را تقدیم شورای اسلامی شهر شیراز کرد.

به گزارش ایلنا، حیدر اسکندرپور در خصوص لایحه بودجه سال ۹۹ گفت: این بودجه در دو بخش هزینه ای و درآمد و در شش محور به شرح ذیل و با تأکید بر عدالت و توسعه زیرساخت ها، توسعه عبور و مرور و شبکه حمل و نقل، ایمنی شهر در برابر زمین لرزه و حوادث، حفظ و صیانت از باغات در توسعه فضای سبز، حفاظت از بافت تاریخی شهر و ساماندهی سیما و منظر شهری، کاهش و رفع آلودگی هوا و آلودگی زیست محیطی، سلامت اجتماعی، سبک زندگی و حفظ بهداشت روان که تقدیم شورای شهر شد.

وی به بخش هزینه ای اشاره کرد و گفت: بخش هزینه ای لایحه بودجه ۹۹ به مبلغ ۱۳۰۰ میلیارد تومان معادل ۳۰ درصد شامل هزینه های جاری است و ۳ هزار  میلیارد تومان معادل ۷۰ درصد شامل هزینه های عمرانی و در بخش درآمد، شامل ۱۵۰۰ میلیارد تومان ساختمانی معادل ۳۵ درصد، ۶۲۰ میلیارد تومان درآمدهای پایدار معادل ۱۴ درصد می باشد. وام ۹ درصد، اوراق مشارکت ۳۰۰ میلیارد تومان معادل ۷ درصد، فروش دارایی و املاک ناشی از تفکیک و پروژه های اوراق مشارکت معادل ۸۴۱ میلیارد تومان و سایر ردیف های درآمدی که معادل ۷۳۹ میلیارد تومان است.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه بودجه سال ۹۹ با افزایش ۳۳ درصدی نسبت به ۹۸ به شورای شهر ارائه شد، گفت: در سال آینده میزان بودجه حمل و نقل و ترافیک به مبلغ ۱۲۰۰ میلیارد تومان، محیط زیست و سلامت و ایمنی ۴۵۰ میلیارد تومان، فرهنگی اجتماعی و گردشگری به مبلغ ۱۹۵ میلیارد تومان، اقتصاد و مالی به مبلغ ۹۴۹ میلیارد تومان، حوزه خدمات مدیریت ۸۶ میلیارد تومان، معماری و شهرسازی به مبلغ یکصد و بیست میلیارد تومان است.

شهردار شیراز بیان کرد: در سال ۹۹ در چندین نوبت به دلیل افزایش قیمت ارز هزینه های شهرداری به ویژه در حوزه حمل و نقل به شدت افزایش یافته و با توجه به اینکه هزینه نگهداری شهر بالا است، از اعضای شورای شهر درخواست می شود تا لوایح عوارضی شهرداری تصویب شود تا بتوان این هزینه ها را که در بودجه ارائه شده است، تامین کنیم. 

وی با اشاره به اینکه مبلغ هزار میلیارد تومان هزینه نگهداری شهر در بخش های مختلف می شود، گفت: در حوزه پسماند و حمل زباله مبلغ  ۲۲۰ میلیارد تومان، هزینه نگهداری فضای سبز شهری به مبلغ یکصد و ‌پنجاه میلیارد تومان، هزینه ایمنی و آتش نشانی معادل ۹۱ میلیارد تومان و در زمینه یارانه های حوزه حمل و نقل ریلی  ۱۶۹ میلیارد تومان یارانه پرداخت می شود. هزینه نگهداری تسهیلات و ابنیه معادل ۱۵۰ میلیارد تومان است و این رقم ها نشان می دهد که هزینه های جاری شهر در سال آینده ما را به سمتی می برد که ناگزیر به افزایش هزینه خواهیم بود.

سهم درآمد پایدار در بودجه شهرداری از دیگر مواردی بود که شهردار شیراز به آن اشاره و بیان کرد: اگر سهم  درآمد پایدارشهرداری ها در بودجه دولت افزایش یابد موضوع شهر فروشی حذف خواهد شد. این دو مصوبه (مصوبه اخیر مجلس در خصوص مالیات بر ارزش افزوده) موجب افزایش  درآمد پایدار شهرداری ها  خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز