خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر:

هیچ بیماری واگیردار در جنوب سیستان و بلوچستان گزارش نشده است

asdasd
کد خبر : ۸۶۳۱۳۵

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر گفت: با تلاش جامعه پزشکی در مناطق سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان تا کنون هیچ موردی از بیماری‌های واگیر گزارش نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهران امینی فرد در این باره اظهار داشت: هم‌اینک ۳۸ تیم بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر درحال خدمات رسانی به سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان هستند.

وی ارتقای سطح خدمات به مناطق سیلزده، افزایش نظارت‌ها و بررسی وضعیت آب آشامیدنی، بهداشت محیط و کنترل عوامل احتمالی بیماری‌زا را از مهم‌ترین موارد حائز اهمیت برای استقرار تیم‌های بهداشتی دانشگاه در مناطق سیلزده عنوان کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و بهداشتی درمانی ایرانشهر افزود: با توجه به شدت سیلاب اخیر هزار و ۱۰۰ بیمار در این مدت توسط نیرو‌های اورژانس این دانشگاه به مراکز درمانی منتقل شدند که ۶۲ نفر از این افراد را زنان باردار تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: ۴۳ بیمار نیز در جریان سیلاب اخیر از طریق بالگرد هوایی این دانشگاه و دانشگاه علوم پزشکی گناباد که در منطقه مستقر هستند به بیمارستان‌ها منتقل شدند.

بارش باران سیل‌آسا که از شامگاه ۱۹ دی ماه در جنوب و جنوب شرق ایران آغاز شد، سه استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان را تحت تاثیر قرار داد، اما در سیستان بلوچستان نه تنها سبب جاری شدن سیل و تخریب زیرساخت‌های استان شد بلکه به دلیل پراکندگی جمعیت، ساکنان ۱۴ شهرستان و ۸۵۰ روستا را تحت تاثیر قرار دارد و راه ارتباطی اغلب روستا‌ها را قطع کرد.

با فروکش کردن آب از اواسط هفته گذشته (۲۳ دی) کار امدادرسانی به سیل‌زدگان قوت گرفت و به تدریج راه‌های روستایی بازگشایی شد، اما هنوز راه دسترسی ۲۰۰ روستا قطع است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز