خبرگزاری کار ایران

در شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مطرح شد؛

ضرورت تامین اعتبار پروژه‌های بالای 70 درصد پیشرفت فیزیکی/ انتقال کارخانه های آلاینده در دستور وزارت کار قرار گیرد/فعالیت بیش از 53 هیئت تشخیص و حل اختلاف در استان

asdasd
کد خبر : ۸۶۳۰۷۵

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: مسائل و مشکلات واحدهای اقتصادی استان ها باید با هم افزایی و تشکیل جلسات مداوم با مسئولان پیگیری و موانع پیش روی آن برطرف شود.

به گزارش ایلنا جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس با حضور پناه  معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و هیات همراه، افشون معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس ، آقای مختاری مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس،اعضای شورای هماهنگی تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس و مدیران پشتیبانی و ذیحسابان ادارات کل تعاون کار و رفاه اجتماعی سراسر کشور در شیراز برگزار شد.

ضرورت تامین اعتبار پروژه‌های بالای 70 درصد پیشرفت فیزیکی/ انتقال کارخانه های آلاینده در دستور وزارت کار قرار گیرد/فعالیت بیش از 53 هیئت تشخیص و حل اختلاف در استان

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استان فارس گفت: با همت مردم و جدیت مسئولان و وحدت میان این دو قشر می توان از تنگناهای موجود گذر کرد .

غلامرضا پناه با اشاره به شهادت سپهبد قاسم سلیمانی در روزهای گذشته، ادامه داد: تاریخ نشان داده که که هر کجا  دشمنان نمونه این سردار دلاور را از ما گرفته اند افراد راسخ تر و شجاع‌تری از جای جای ایران بلند و جایگزین دلاوران قبلی شده اند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استان فارس را پایتخت فرهنگی ایران و مهد علم و ادب کشور عنوان کرد و گفت: میهمان نوازی دیار فارس زبانزد مردم جهان است و این موضوع در رخداد سیل فروردین 98 به وضوح به دنیا ثابت شد و این مساله ای بسیار تاثیرگذار بود که نشان از فرهنگ ریشه دار مردم این دیار دارد.

وی ادامه داد: بخش زیادی از اقشار آسیب پذیر تحت پوشش این وزارتخانه هستند .

وی اضافه کرد: صیانت از نیروی انسانی کار و کارفرمایان یکی از وظایف مهم این نهاد است که باید به درستی اجرا شود.

پناه اظهار کرد: اتاق تعاون استان فارس در سال های اخیر عملکرد بسیار خوبی داشته به گونه ای که اکنون این مجموعه یک میلیون نفر عضو و 6 هزار تعاونی فعال و همچنین نمایندگی هایی در خارج از کشور دارد.

وی گفت: مدیران اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس پروژه های بالای 70 درصد پیشرفت فیزیکی که می توان تا سال 99 تکمیل شود را لیست کنند تا اعتبارات مورد نیاز اتمام این طرح های عمرانی از سوی وزارتخانه تامین شود.

انتقال کارخانه های آلاینده در دستور وزارت کار قرار گیرد

ضرورت تامین اعتبار پروژه‌های بالای 70 درصد پیشرفت فیزیکی/ انتقال کارخانه های آلاینده در دستور وزارت کار قرار گیرد/فعالیت بیش از 53 هیئت تشخیص و حل اختلاف در استان

 معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس نیز در این نشست اعلام کرد: این استان تنها یک بیمارستان تامین اجتماعی دارد که این وضعیت با توجه به وجود ۳۶ شهرستان در این استان به هیچ وجه در شان این خطه نیست و بیمارستانی دیگر باید راه اندازی شود.

ظفر افشون  افزود: سال گذشته ایجاد بیمارستان شماره ۲ تامین اجتماعی شیراز و حتی محل تامین منابع آن نیز مصوب شد و اکنون نیازمند دستور مستقیم رییس سازمان تامین اجتماعی کشور برای شروع عملیات اجرایی است.

وی ادامه داد:‌ این انتظار از مجموعه مدیران ارشد وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی وجود دارد که این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

افشون بیان کرد: موضوع انتقال کارخانه های آلاینده از داخل کلانشهر شیراز از  جمله کارخانه پشم شیشه و کارخانه سیمان از جمله مطالبات مردم شیراز است که لازم است مورد توجه مدیران ارشد این وزارتخانه قرار گیرد.

50 بازرس در حوزه روابط کار در استان

ضرورت تامین اعتبار پروژه‌های بالای 70 درصد پیشرفت فیزیکی/ انتقال کارخانه های آلاینده در دستور وزارت کار قرار گیرد/فعالیت بیش از 53 هیئت تشخیص و حل اختلاف در استان

مدیر کل  تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس   در ادامه با بیان اینکه بیش از 53 هیئت تشخیص و حل اختلاف و حدود 50 بازرس در حوزه روابط کار در استان مشغول به فعالیت هستند افزود: در حال حاضر بیش از 13 هزار نفر در استان از بیمه بیکاری استفاده می کنند.

سهراب مختاری در ادامه با اشاره به اینکه استان فارس با بیش از ۷۵۰۰۰۰نفر بیمه شده و توانسته رشد مناسبی در حوزه تشکلات کارگری و کارفرمایی داشته باشد افزود: جهت ایجاد انگیزه میان کارفرمایان امیدواریم با توجه به اینکه ضرورت دارد تشکلات عالی کارگران به کمک کارفرمایان بیایند و با تلاش همگانی برای حفظ فرصتهای شغلی همکاری کنیم. 

وی با اشاره به اینکه استان فارس جزو استان هایی است که کاهش حوادث ناشی از کار را تجربه کرده است ادامه داد: فارس توانسته رتبه اول را در تشکیل تعاونی های کشور به خود اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه مجموعه های ورزشی کارگری استان بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند ادامه  داد: تقاضا داریم که مساعدت لازم را برای تکمیل این مجموعه ها انجام دهیم تا کارگران و خانواده آن ها بتواندد از خدمات مناسب ورزشی بهره مند شوند.

کمبودمنابع مالی روند انتقال مجموعه پشم شیشه را کند کرده است

مدیر عامل شرکت پشم شیشه شیراز با بیان اینکه ای شرکت در یک شرایط مناسب در حال فعالیت است افزود: اگرچه در حال حاضر بسیاری از کارخانه های استان با مشکلات عدیده ای مواجه هستند اما شرکت پشم شیشه توانسته با فعالیت مناسب در بخش تولید و فروش حقوق و مزایا کارگران را سر موعد پرداخت کند.

فریبرز رضا زاده افزود: با توجه به اینکه مرور زمان باعث شده ه اطراف کارخانه پشم شیشه خانه احداث شود و اطراف مجموعه پشم شیشه شهرک احداث شده است بنابراین این مجموعه باید از شهر شیراز انتقال یابد.

وی با بیان اینکه جهت انتقال مجموعه پشم شیشه زمینی را در منطقه ویژه اقتصادی خریداری کردیم ادامه داد: در حال حاضر پروژه انتقال کارخانه پشم شیشه در حال جریان است بطوریکه این مجموعه حدود 33 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گفته وی کمبود منابع مالی باعث شده که روند تکمیل این مجموعه در خارج از شهر به کندی پیش رود.

انتقاد از کم توجهی به موضوع مهارت 

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای فارس با بیان اینکه 90 درصد افرادی که در دوره های آموزشی فنی و حرفه ای شرکت می کنند دارای مدارک لیسانس، فوق لیسانس و دکترا هستند ادامه داد: اگرچه در کشورهای توسعه یافته حدود 18 تا 42 درصد بودجه های آموزشی به مهارت اختصاص می دهند اما متاسفانه در کشور ایران 1 و چهار دهم بودجه به مهارت اختصاص می دهند.

حشمت الله کوشکی با بیان اینکه در ادامه از کم توجهی به مهارت در کشور ایران گلایه کرد و افزود: در حال حاضر تجهییزات سازمان فنی و حرفه ای مربوط به سی سال گذشته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه 50 مرکز دولتی فنی و حرفه ای در سطح استان فعالیت می کنند ادامه داد: این در حالیست که 700  آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای هم به صورت آزاد در سطح فارس فعالند.

کوشکی در ادامه با بیان اینکه تجهییزات قدیمی و فرسوده اجازه فعالیت به روز را سازمان فنی و حرفه ای نمی دهد ادامه داد: این در حالیست که میزان حقوق کارمندان و پرسنل سازمان فنی و حرفه ای ناچیز و اندک است.

پرداخت حدود 866 فقره تسهیلات ازدواج

ضرورت تامین اعتبار پروژه‌های بالای 70 درصد پیشرفت فیزیکی/ انتقال کارخانه های آلاینده در دستور وزارت کار قرار گیرد/فعالیت بیش از 53 هیئت تشخیص و حل اختلاف در استان

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید هم با بیان اینکه در سال جاری حدود 866 فقره تسهیلات ازدواج با اعتباری بالغ بر 42 میلیارد و 530 میلیون تومان به افراد واجدالشرایط پرداخت کردیم ادامه داد: حدود 63 نفر پرسنل و کارمند در مجموعه صندوق کارآفرینی امید در استان فارس فعالیت می کنند.

بهرام لطیفی با بیان اینکه صندوق کارآفرینی امید در 27 شهرستان استان نمایندگی دارد ادامه داد: در تلاشیم تا بتوانیم تا با راه اندازی شعبات جدید در شهرستان ها نوپای استان خدمات صندوق را به تمامی مردم استان پهناور فارس ارائه دهیم.

محمدی معاونت شیرپگاه فارس با اشاره به اینکه روزانه حدود 40 تن شیر در شرکت پگاه استان فرآوری می شود افزود: شرکت پگاه همانند دیگر کارخانه جات استان با کمبود نقدینگی مواجه است.

وی با اشاره به مشکلات مجموعه شیر پگاه گفت: ارائه تسهیلات کم بهره به مجموعه بی شک می تواند باعث رونق این مجموعه شود

رشد 60 درصدی پرداخت تسهیلات در سال 98

ضرورت تامین اعتبار پروژه‌های بالای 70 درصد پیشرفت فیزیکی/ انتقال کارخانه های آلاینده در دستور وزارت کار قرار گیرد/فعالیت بیش از 53 هیئت تشخیص و حل اختلاف در استان

مدیر بانک توسعه و تعاون استان فارس هم در ادامه گفت: بانک توسعه و تعاون با داشتن 23 واحد در استان در حال خدمات رسانی به مردم استان است.

هادی بختیار با اشاره به اینکه طی 10 ماه گذشته حدود 7500 میلیارد تسهیلات به افراد پرداخت کردیم ادامه داد: در سال جاری توانستیم در بخش پرداخت تسهیلات 60 درصد رشد نسبت به سال گذشته داشته باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه بانک توسعه تعاون همواره به عنوان بانک عامل در حوزه های صنعت، معدن، کشاورزی و میراث فرهنگی به افراد واجدالشرایط تسهیلات پرداخت می کند ادامه داد: در حوزه اشتغال پایدار روستایی و فراگیر خدمات مناسبی را ارائه کردیم.

بهره مندی 7 هزار خانوار روستایی و عشایر استان فارس از مزایای مستمری

ضرورت تامین اعتبار پروژه‌های بالای 70 درصد پیشرفت فیزیکی/ انتقال کارخانه های آلاینده در دستور وزارت کار قرار گیرد/فعالیت بیش از 53 هیئت تشخیص و حل اختلاف در استان

 

مدیر بیمه روستایی و عشایری هم در ادامه با بیان اینکه 203 کارگزار در استان فارس فرآیند جذب و نام نوسی جامعه هدف بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر را انجام می دهند ادامه داد: در حال حاضر حدود 150 هزار خانوار روستایی و عشایری تحت پوش  قرار دارند.

حسن کمالی در ادامه با بیان اینکه بالغ بر 7 هزار خانوار روستایی و عشایر استان فارس از مزایای مستمری بهره مند شده اند  ادامه داد: نقل و انتقالات سوابق بیمه از سازمان تامین اجتماعی به بیمه روستاییان و عشایر مشکلاتی را برای بیمه شدگان این صندوق ایجاد کرده است.

کمال افزود: صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر جهت رفاه حال افراد سوابق بیمه تامین اجتماعی را می پذیرد.

مهرزاد مویدی در ادامه این جلسه ضمن تقدیر از رسانه های حامی حقوق کارگران در استان فارس خبرگزاری ایلنا استان و روزنامه کار و کارگر افزود: از بانک های توسعه و تعاون و رفاه انتظار داریم که توجه بیشری به قضر کارگران داشته باشند.

 

مهرزاد مویدی در ادامه با بیان اینکه بیشتر خدمات بانک رفاه به بازنشستگان ارائه می شود ادامه داد: از مجموعه این بانک انتظار داریم ه خدمات مناسبی به قشر کارگری استان ارائه دهد.

مدیر کل کار، رفاه و تعاون اجتماعی فارس در ادامه با بیان اینکه بیش از 53 هیئت تشخیص و حل اختلاف و حدود 50 بازرس در حوزه روابط کار در استان مشغول به فعالیت هستند افزود: در حال حاضر بیش از 13 هزار نفر در استان از بیمه بیکاری استفاده می کنند.

سهراب مختاری در ادامه با اشاره به اینکه استان فارس توانسته رشد مناسبی در حوزه تشکلات کارگری و کارفرمایی داشته باشد افزود: جهت ایجاد انگیزه میان کارفرمایان امیدواریم کارگرا هم تمام تلاششان را برای مجموعه ها و واحدهای تولیدی استان به کار گیرند.

وی با اشاره به اینکه استان فارس جزو استان هایی است که رتبه بسیار پایینی را در حوادث ناشی از کار دارد ادامه داد: فارس توانسته رتبه 5 الی 6 را در تعاونی های کشور به خود اختصاص دهد.

مدیر کل کار استان فارس در ادامه خواستار ارائه نمایندگی اداره کار به شهرستان های تازه تاسیس استان شد و گفت:

وی با بیان اینکه مجموعه های ورزشی کارگری استان بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند ادامه  داد: تقاضا داریم که مساعدت لازم را برای تکمیل این مجموعه ها انجام دهیم تا کارگران و خانواده آن ها بتواندد از خدمات مناسب ورزشی بهره مند شوند.

ایلنا صدای کارگران استان 

ضرورت تامین اعتبار پروژه‌های بالای 70 درصد پیشرفت فیزیکی/ انتقال کارخانه های آلاینده در دستور وزارت کار قرار گیرد/فعالیت بیش از 53 هیئت تشخیص و حل اختلاف در استان

سرپرست خبرگزاری ایلنا استان فارس هم در ادامه گفت: مجموعه ایلنا استان فارس در یک سال گذشته با توجه ویژه به بخش کارگری استان هر جا که احساس شده مشکلی برای کارگران ایجاد شده است به مصائب مشکلات کارگران پرداخته است.

محمدرضا طاهری با بیان اینکه مجموعه ایلنا در استان فارس همیشه در تمام لحظات در کنار کارگران استان است افزود: این در حالیست که در طول مدت فعالیت تیم جدید ایلنا در استان به مشکلات زیاد کارخانه های استان پرداختیم و توانستیم مشکلات کارگران استان را به گوش مسئولین استانی و کشوری برسانیم.

طاهری افزود: اگرچه در مقطعی از زمان حساب های کارگران کارخانه روغن نباتی شیراز به دلیل بدهی مسئولین به بانک مسدود شده مجموعه ایلنا توانست با ورود به این بخش و درج گزارش و مصاحبه صدای کارگران را به گوش مسولین برساند که خوشبختانه این مهم سبب شد مشکلات این کارگران رفع شود.

سرپرست خبرگزاری ایلنا استان فارس ادامه داد: پیگیری مشکلات کارخانه های قند فسا، آزمایش مرودشت، مشکلات حقوق و مسایل بازنشستگان استان از دیگر فعالیت های مجموعه ایلنا در استان به شمار می رود.

به گزارش ایلنا در این نشست تعدادی از مدیران دستگاه های تابعه استان فارس و مجموعه های اقتصادی زیرمجموعه وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی درخواست ها و دغدغه و مشکلات سد راه خود را با مدیران ارشد حاضر در این جلسه مطرح کردند.
مواردی از جمله تخصیص وام های کم بهره برای تولید، توجه ویژه به تعاونی های استان، جلوگیری از تصمیم گیری های یک شبه و صدور بخشنامه های بدون مطالعه در حوزه تولید، کمک و حمایت نسبت به انتقال کارخانه های آلاینده از درون کلانشهر شیراز،هم افزایی بین واحدهای تولیدی و مدیران تصمیم گیر و اتخاذ تدابیری برای پرداخت بدهی کارفرمایان  مطرح شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز