خبرگزاری کار ایران

در جلسه فرمانداری فنوج مطرح شد؛

مشکل فیبرنوری باعث قطعی ارتباط چند روزه سیل با مردم فنوج شد/اعلام خسارت های میلیاردی به بخش های مختلف شهرستان

asdasd
کد خبر : ۸۶۳۰۲۴

در جلسه ای که در فرمانداری شهرستان فنوج با حضور استاندار سیستان و بلوچستان و مسئولان شهرستان برگزار شد تمامی خسارت های وارده سیل به زیر ساخت های شهری و روستایی این شهرستان اعلام شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جلسه بررسی مشکلات سیل اخیر شهرستان فنوج با حضور احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان، واعظ مهدوی از خیرین بنام کشوری و هیات همراه ایشان و فرماندار فنوج، بخشداران مرکزی و‌ کتیچ ،ائمه جمعه و جماعات، علما و سایر اعضای شورای اداری شهرستان فنوج  در محل سالن فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

ابتدا احمد ریگی فرماندار شهرستان فنوج اذعان داشت در زمان بحران با ادارات شهرستان فنوج تلاش شد خدمت رسانی مناسب به مردم صورت گیرد و با توجه به مشکلات فیبر نوری که چندین سال است مردم این شهرستان با این موضوع دست و پنجه نرم می‌کنند متاسفانه در زمان بارندگی و سیل چندین روز ارتباط تلفنی شهرستان قطع شد و مشکلات زیادی را به بار آورد و با وجود کمبود امکانات در حوزه های مختلف، خدمات واحدهای امدادی در شهرستان بسیار ارزشمند بود و جا دارد از تمامی این عزیزان قدردانی کنم.

وی در ادامه گزارشی در خصوص خسارات ناشی از سیل در حوزه های مختلف به شرح زیر ارائه داد:

1. راه : به میزان ۱۷ میلیار تومان به این بخش خسارت وارد شده است.

2. کشاورزی: به میزان ۲۲۰ هکتار راضی زراغی و ۲۰۰ همتار باغی و همچنین ۱۳۰۰ راس دام،۱۰ نفر شتر تلف شدخ و ۸۵ رشته قنات آسیب دیده‌اند.

3. آموزش و پرورش و فضاهای آموزشی: ۳۷ آموزشگاه دچار خسارت شده که میزان خسارت وارد شده به این حوزه ۵ میلیارد و هشتصد میلیون تومان است.

4. منابع طبیعی: ۱۴ سازه سنگ و سیمانی دچار خسارت شده‌اند و بندهای خاکی تخریب شده که میزان خسارت وارده شده ۷۵  میلیون تومان است.

5. آب شهری و روستایی: شامل ۱۵ روستا به ۲ میلیارد و هفتصد میلیون تومان خسارت دیده است.

6. عشایری: به این حوزه میزان ۱۷۰ میلیون تومان خسارت وارد شده است.

7. زیرساختها و مبلمان شهری: این بخش نیز به مبلغ ۶ میلیارد و پانصد میلیون تومان آسیب دیده است.

8. مسکن: بالای ۱۰۰۰ منزل خشتی و گلی بر اساس برآورد کارشناسان تخریب شده است.

در ادامه جلسه مولوی قریشی امام جمعه شهر فنوج نیز تاکید کرد و گفت: مردم فنوج نیازمند توجه ویژه هستند.

در ادامه رئیس اداره راه شهرستان فنوج بیان داشت: در زمان سیل با توجه به امکانات محدود این اداره از بخش خصوصی تقاضای مساعدت کردیم که این عزیزان با آغوش باز با در اختیار گذاشتن دستگاه‌ها و ماشین آلاتشان به یاری امان آمدند تا بتوانیم بخشی از مشکلات را مرتغع کنیم و پاسخوگی مردم عزیز باشیم و امیدواریم به این موضوع و‌ مساعدت با این اداره توجه بیشتری شود.
 
مدیر جهاد کشاورزی نیز عنوان کرد : کل خسارات وارد شده به حوزه کشاورزی حدودا ۶۷ میلیارد تومان است که بزرگترین معضل و بیشترین خسارت به قنوات شهر فنوج وارد شده که اگر در این زمینه مساعدت لازم صورت نگیرد شدیدا با مشکل مواجه خواهیم شد.

پس از آن محمدامین محمدی رئیس شورای شهر فنوج گفت: شهرستان فنوج نوپا بوده و متاسفانه پس از چندین سال مردم با مشکلات زیادی از قبلی راه به خصوص جاده کلدر که تاکنون شروع به کار نشده دسترسی مناسب به ارتباط تلفنی و مواردی از این قبیل مواجه هستند.

وی ادامه داد: مردم فنوج مردمی خویشتن دار و مظلوم هستند و با توجه به سیل اخیر در زمینه های مختلف با مشکلات عدیده ای روبرو خواهند بود، به خصوص در حوزه مسکن که منازلشان یا تخریب شده و یا دچار آسیب شده ، امید است بیش از پیش مردم را دریابیم و همراهشان باشیم.

بلیده‌ای بخشدار مرکزی و رئیسی بخشدار کتیچ نیز با طرح مسائلی که پس از سیل ، مردم با آن مواجه هستند به مواردی از قبلی خسارات وارد شده به مسکن های روستایی ، فرسوده بودن و تخریب برخی فضاهای آموزشی ، عدم دسترسی به راه مناسب و ... اشاره کردند.

پس آن  واعظ مهدوی  از خیرین بنام کشور  اذعان داشت: بعد از رخ دادن از سیل اخیر مهم است که بتوانیم به مناطق دوردست بیشتر توجه کنیم چرا که این عزیزان از مرکز شهر دورتر و مسلما مشکلاتشان نیز بیشتر است و تلاش شود که اقلام ارسالی از جانب خیرین و ارگان‌های دولتی به صورت عادلانه بین مردم توزیع شود.

موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در ادامه بیان داشت: خداراشاکریم که باران رحمت الهی در استان نازل شد و در شرایطی که از خشکسالی های سالهای پیش خسارات جبران ناپذیری در حوزه های مختلف وارد آمده بود و مسلما خسارات آن بیشتر از خسارت بارندگی و سیل اخیر بود، امید دارم که بتوانیم با مدیریت درست و آگاهانه به مردم کمک کنیم و سعی بر جبران خسارات وارد شده داشته باشیم.

وی گفت: درست است که مردم در حوزه معیشتی و اقتصادی آسیب دیده اند اما اگر فرهنگ مردم به مخاطره بیفتد این موضوع به مراتب از شرایط اقتصادی بدتر است.

در ادامه وی از صبوری مردم مناطق سیل زده قدردانی کرد و گفت: اگر صبوری این عزیزان نبود کمک های مردم اثر پیدا نمی کرد و همراهی مردم سبب شد که کمک و امدادرسانی راحت تر انجام شود.


 
 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز