خبرگزاری کار ایران

کامیاب در نشست خبری اعلام کرد:

میزبانی شیراز از 4 تورنمنت ورزشی داخلی و بین المللی/ مسابقات کشتی فرنگی جام تختی؛ سوم بهمن ماه

asdasd
کد خبر : ۸۶۲۸۷۲

نشست خبری مدیرکل ورزش و جوانان فارس با اصحاب رسانه استان با محوریت برگزاری 4 تورنمنت مهم داخلی و بین المللی در شیراز برگزار شد.

به گزارش ایلنا، مدیرکل ورزش و جوانان فارس در این نشست گفت: مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی جام جهان پهلوان تختی به میزبانی شیراز روز سوم بهمن ماه با حضور ١٥٠ گشتی گیر از ٥ کشور برگزار می‌شود.

حیدرعلی کامیاب با بیان اینکه رقابت‌های کشتی فرنگی جام جهان پهلوان تختی، روز پنجشنبه سوم بهمن در ورزشگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز آغاز خواهد شد، گفت: این رقابت‌ها تا پایان روز جمعه ۴ بهمن ادامه دارد.

او ادامه داد: امروز در فارس علاوه بر شرایط مطلوب زیرساخت‌های ورزشی، شرایط هتلینگ، هواپیمایی و جاذبه‌های گردشگری خوبی برای میزبانی از مسابقات ورزشی داریم.

به گفته مدیرکل ورزش وجوانان فارس برگزاری مسابقات بین‌المللی بدمینتون، المپیاد ملی روستایی خوشه چین و ضبط رقابت گردان گود در بهمن ماه از دیگر برنامه‌های شاخص ورزشی در استان فارس است.

وی خاطرنشان کرد: ضبط رقابت‌های گردان گود به میزبانی شیراز در محدوده تخت جمشید برنامه ریزی شده است که بعد از ضبط در ایام نوروز از شبکه‌های مختلف صدا و سیما پخش خواهد شد.

 برگزاری رقابت‌ها در بالاترین سطح است

رئیس هیات کشتی فارس نیز در این نشست با اشاره به برگزاری مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی جام جهان پهلوان تختی، گفت: تاکنون حضور کشورهای ارمنستان، تاجیکستان، قزاقستان، قرقیزستان و روسیه قطعی شده است.

موسایی ادامه داد: همه این کشورها صاحب کشتی هستند؛ تمام قهرمانان جهان و المپیکی ارمنستان نیز در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند.پیش‌بینی کرد که سطح کیفی مسابقات کشتی فرنگی جام جهان پهلوان تختی خوب باشد.

وی خاطرنشان کرد: هر کشتی گیری که بخواهد به دوبنده تیم ملی در مسابقات آسیایی، انتخابی المپیک و المپیک برسد باید در این رقابت‌ها شرکت کند و بر همین اساس ۱۰۰ کشتی گیر ایرانی به جز چهار کشتی گیر از جمله آقایان محمدعلی گرایی، علیرضا نجاتی و سعید عبدولی که به صلاح دید محمد بنا، سرمربی کشتی ایران معاف شده‌‌اند در این رقابت‌ها حضور دارند.

رئیس هیات کشتی فارس یادآور شد: ۴ مربی و ۱۴ کشتی گیر شرکت کننده در این مسابقات استان فارسی هستند.

رئیس هیات کشتی استان فارس با اشاره به اهدای بازوبند پهلوانی به امید نوروزی و قدردانی از قاسم رضایی و حمید سوریان، قهرمانان المپیکی کشتی ایران و جمعی از پیشکسوتان فارس در اختتامیه این دوره از رقابت‌های جام جهان پهلوان تختی، گفت: این اقدام با همکاری هیات پهلوانی فارس برگزار می‌شود.

ضبط مسابقات ملی «گردان گود» در تخت جمشید

در ادامه نایب رئیس هیات ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای استان فارس گفت: ضبط مسابقات ملی گردان گود (قوی‌ترین مردان ایران) از ۲۴ بهمن در تخت جمشید آغاز خواهد شد.

سید سیروس حیدری با بیان اینکه مسابقات گردان گود، جایگزین قوی‌ترین مردان ایران شده است، گفت: میزبانی این مسابقات به اداره کل ورزش و جوانان فارس سپرده شده و از امسال ضبط آن در تخت جمشید آغاز خواهد شد.

  وی گفت: ضبط این مسابقات قرار است از ۲۴ بهمن شروع شود و به مدت سه تا چهار روز ادامه خواهد داشت، اما اولین زمان پخش آن نوروز ۹۹ از شبکه سوم صدا و سیما خواهد بود و پس از آن هم سایر شبکه‌های سراسری آن را بازپخش خواهند کرد.

میزبانی شیراز از 4 تورنمنت ورزشی داخلی و بین المللی/ مسابقات کشتی فرنگی جام تختی؛ سوم بهمن ماه

فارس میزبان مرحله نهایی مسابقات ملی خوشه چین است

رئیس هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی فارس نیز از برگزاری مسابقات ورزشی ملی روستایی با عنوان جام خوشه چین برای نخستین بار در کشور به میزبانی فارس در روزهای ۹ تا ۱۲ بهمن ماه امسال خبر داد.

فریبا افشون با بیان اینکه در این مسابقه میزبان ٧٠٠ ورزشکار، داور و مربی از سراسر کشور خواهیم بود، افزود: این جام در ۶ رشته فوتسال، والیبال، طناب کشی، هفت سنگ، چوب کشی و دو و میدانی در هفت مکان ورزشی شیراز برگزار می‌شود.

 وی خاطرنشان کرد: جام خوشه چین در استان فارس در بخش استانی در چهار منطقه با حضور ٨ هزار و ۶۵۵ شرکت کننده برگزار شد.

رقابت‌های بین‌المللی بدمینتون فجر به میزبانی فارس

رئیس هیات بدمنیتون فارس هم در این نشست از برگزاری بیست و نهمین دوره رقابت‌های بین‌المللی بدمینتون جام فجر به میزبانی این استان خبر داد و گفت: این رقابت‌ها طی روزهای ۱۵ تا ۱۹ بهمن در سالن شهید دستغیب شیراز برگزار می‌شود.

 ابراهیم راضی افزود: پیش‌بینی شده بود که میزبان ۳۵ تیم از ۳۵ کشور باشیم که عمده آنها اروپایی و آمریکایی بودند اما به دلیل بروز برخی مسائل سیاسی طی دو هفته گذشته تعدادی از کشورها از حضور در این مسابقات صرف نظر کردند و تاکنون حضور ۲۳ کشور قطعی شده است و احتمالا حضور چند کشور دیگر طی امروز و فردا قطعی می‌شود.

راضی عنوان کرد: با توجه به میزبانی شیراز تعداد ۹ ورزشکار فارسی سهمیه حضور در این رقابت‌ها را دارند.

  وی با بیان اینکه از سوی فدراسیون جهانی برای این رقابت‌ها جایزه ۲۵ هزار دلاری در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: این مسابقات تاثیر مستقیمی بر حضور ورزشکاران این رشته در المپیک دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز