خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد:

تعطیلی 100 دفتر تاکسی‌ تلفنی در شیراز پس از افزایش قیمت بنزین/ درآمد‌ها روزانه به کمتر از 20 هزار تومان رسید/بیکاری 90 درصد رانندگان آژانس

asdasd
کد خبر : ۸۶۲۸۱۱

بیش از دو ماه پیش بود که شورای سران سه قوه تصمیم گرفت تا قیمت بنزین را از یکهزار تومان به 3 هزار تومان افزایش دهد و سهمیه‌ای 60 لیتری را نیز با قیمت 1500 تومان برای خودروهای سواری در نظر گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز همان زمان اعلام شد که برای مشاغلی که ارتباط مستقیم با بنزین دارند، مانند آژانس‌ها و تاکسی‌های تلفنی، وانت‌بارها و... سهمیه‌ای جداگانه از بنزین 1500 تومانی در نظر گرفته خواهد شد.

با این حال دو ماه پس از این تصمیم، هنوز هیچ سهمیه‌ بنزینی به رانندگان آژانس و تاکسی‌های تلفنی تعلق نگرفته است. موضوعی که به گفته نائب‌ رئیس اتحادیه آژانس‌ها و تاکسی تلفنی‌های شیراز سبب شده، حدود 90 درصد از رانندگان آژانس‌ها در شیراز عطای این کار را به لقایش ببخشند و بیش از 100 دفتر تاکسی‌تلفنی شهر نیز تعطیل شود.

روندی که به گفته علی پارسایی در صورت ادامه‌یافتن و عدم تحویل سهمیه سوخت به آژانس‌ها، با تعطیلی کامل این صنف و بیکاری جمعیتی قابل‌توجه روبه‌رو خواهد شد.

عطای کار را به لقایش بخشیدیم

در همین راستا نائب‌رئیس اتحادیه آژانس‌ها و تاکسی تلفنی‌های شیراز در گفت‌وگو با ایلنا با اعلام بیکاری 90 درصد رانندگان آژانس شیراز پس از سهمیه‌بندی و گران‌کردن قیمت بنزین می‌گوید: در حالی که بیش از دو ماه از سهمیه‌بندی و گرانی قیمت بنزین می‌گذرد، هنوز هیچ سهمیه بنزینی به رانندگان آژانس داده نشده است.

علی پارسایی با بیان اینکه این موضوع سبب شده که رانندگان آژانس، عطای کار را به لقایش ببخشند، می‌افزاید: با افزایش قیمت بنزین به 3 هزار تومان، رانندگان آژانس عملاً درآمدی ندارند و به ناچار از این کار کناره گرفته‌اند.

پارسایی با انتقاد از عدم تحویل سهمیه 400 لیتری بنزین به رانندگان تاکسی‌های تلفنی خاطرنشان می‌کند: به همین خاطر بسیاری از دفاتر آژانس و تاکسی‌های تلفنی در حال تعطیلی هستند.

تعطیلی بسیاری از دفاتر تاکسی تلفنی‌های شیراز

نائب‌رئیس اتحادیه آژانس‌ها و تاکسی تلفنی‌های شیراز در ادامه با بیان اینکه کاهش شدید تعداد رانندگان آژانس موجب اختلال در سرویس‌دهی به مردم شده است، می‌گوید: اگر پیش از گرانی بنزین، هر دفتر تاکسی تلفنی روزانه حدود 200 سرویس ارائه می‌کرد، امروز این تعداد به کمتر از 50 سرویس در روز رسیده است و همین موضوع مردم را نیز دچار مشکل کرده است.

علی پارسایی با اشاره به اینکه تا پیش از افزایش قیمت بنزین تعداد دفاتر آژانس و تاکسی تلفنی در شیراز حدود 680 دفتر بوده است، می‌گوید: امروز دست‌کم بیش از 100 دفتر آژانس شیراز تعطیل شده و آن دفاتری هم که همچنان در حال فعالیت هستند، با کاهش شدید راننده و سرویس‌های ارائه‌شده به مردم مواجه شده‌اند.

 تعطیلی 100 دفتر تاکسی‌ تلفنی در شیراز پس از افزایش قیمت بنزین/ درآمد‌ها روزانه به کمتر از 20 هزار تومان رسید/بیکاری 90 درصد رانندگان آژانس

دولت سهمیه سوخت آژانس‌ها را نمی‌دهد

پارسایی در ادامه با تأکید بر اینکه دولت باید هر چه زودتر سهمیه بنزین رانندگان آژانس را در کارت‌های سوخت آن‌ها لحاظ کند، خاطرنشان می‌کند: با آنکه سهمیه 400 لیتری بنزین 1500 تومانی هم برای رانندگان آژانس کافی نیست، اما اگر دولت همین میزان را هم به آژانس‌ها ارائه کند، می‌توانیم فعالیت خود را از سر بگیریم.

نائب‌رئیس اتحادیه آژانس‌ها و تاکسی تلفنی‌های شیراز در ادامه با اشاره به عدم حمایت دولت از آژانس‌ها و تاکسی‌های تلفنی پس از روی کار آمدن تاکسی‌های اینترنتی و سپس افزایش قیمت بنزین می‌گوید: این شرایط سبب شد که ما دیگر نتوانیم به مردم خدمات ارائه کنیم.

درآمدها روزانه به  20 هزار تومان  رسیده

علی پارسایی با بیان اینکه پیش‌تر هر دفتر آژانس با بیش از 30 تا 70 راننده به مردم خدمات ارائه می‌کرد، می‌گوید: به عنوان مثال در حال حاضر دفتر تاکسی تلفنی من که تا پیش از افزایش قیمت بنزین بیش از 60 راننده داشت، تنها با 8 راننده به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

پارسایی با بیان اینکه تعرفه‌های تاکسی‌های تلفنی پس از افزایش قیمت بنزین، افزایشی نداشته است، می‌افزاید: کسب و کار تاکسی‌های تلفنی پس از افزایش قیمت بنزین با کاهش بسیار شدید مواجه شده و بسیاری از رانندگان شاغل در این دفاتر که تنها از این طریق امرار معاش می‌کردند، از کار بیکار شده‌اند.

پارسایی با بیان اینکه پس از افزایش قیمت بنزین، درآمد رانندگان آژانس به شکل بسیار قابل‌توجهی کاهش یافته است، می‌گوید: امروز اگر یک راننده از صبح تا شب در آژانس کار کند و سرویس ببرد، تا پایان شب و با احتساب قیمت بنزین، دست‌بالا 20 هزار تومان درآمد خواهد داشت.

گزارش: احسان اکبرپور

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز