خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر شیراز خبر داد:

درختان باغ ملی شیراز شناسنامه‌دار شدند

asdasd
کد خبر : ۸۶۲۷۵۴

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز گفت: یک هزار و ۲۶۵اصله درخت باغ ملی توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز، آذرماه شناسنامه‌دار شدند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، سولماز دهقانی گفت: با توجه به اینکه درختان به عنوان مهم‌ترین شاخص فضای سبز شهری شناخته می‌شوند به همین منظور ثبت آن‌ها حساسیت و مسئولیت شهروندان را در حفظ و نگهداری این سرمایه‌های ارزشمند شهر افزایش می‌دهد.

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز تاکید کرد: شناسنامه‌دار کردن درختان ارزشمند و قدیمی باغ ملی گام مؤثری در حفاظت از آنها است.

وی ادامه داد: افزایش ساخت و سازهای گسترده در شهرها، کاهش بارندگی و وجود ریزگردها اهمیت و ارزش درختان به ویژه درختان کهنسال سرو را نیز دوچندان می‌کند.

سولماز دهقانی گفت: صیانت از این گنجینه‌های سبز از وظایف مهم شهرداری محسوب می‌شود که با توجه به قانون حفظ و گسترش فضای سبز (حفظ درختان در فضاهای شهری)، ثبت و شناسنامه‌دارکردن درختان اقدام ارزشمندی در حفاظت از آن‌ها برای نسل‌های آینده است.

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به ارائه‌ی پیشنهاد شناسنامه‌دارکردن درختان باغ ملی از سوی کمیسیون افزود: با شناسنامه‌دارشدن درختان، امکان دسترسی به اطلاعات کامل از جمله تعداد، سن، قطر، گونه، بیماری و آفت درختان میسر می‌شود.

دهقانی افزود: روش دسترسی به اطلاعات درختان از طریق کد QR انجام می‌شود که با فراهم شدن زیرساخت‌ها این اطلاعات نیز برای شهروندان قابل رؤیت خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز