خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس جمهور:

تشکیل کارگروه ویژه برای تعیین نرخ عوارض آزادراه تهران_شمال / تردد تهران چالوس به یک ساعت و نیم رسید

asdasd
کد خبر : ۸۶۲۷۵۰

رئیس سازمان برنامه و بودجه با عنوان اینکه عمده عملیات راهسازی و پایان قطعه یک آزادراه تهران – شمال، ظرف ۶ ماه اخیر انجام شده، گفت: قطعه دوم این آزادراه ۲۲ کیلومتر است که تا سال آینده محور غربی و تونل‌ها را احداث می‌کنیم.

به گزارش ایلنا، محمدباقر نوبخت امروز- سه شنبه1 بهمن ماه- در «حاشیه بازدید از آزادراه تهران – شمال» که با همراهی استاندار البرز انجام شد ، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه زمان تحقق وعده‌های دولت در ارتباط با افتتاح طرح‌های عمرانی به ویژه قطعه یک آزادراه تهران – شمال فرا رسیده است، اظهار داشت: در بازدیدی که خرداد ماه امسال از این آزادراه داشتیم، اعلام کردیم که سال جاری قطعه یک را به بهره‌برداری می‌رسانیم که این وعده در حال محقق شدن است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص قطعه دو آزادراه تهران – شمال گفت: در صدد هستیم تا قطعه دو آزادراه تهران – شمال را تا اواخر سال آینده به بهره‌برداری برسانیم.

نوبخت با بیان اینکه قطعه یک آزادراه تهران – شمال به طول ۳۲ کیلومتر به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: این میزان محور، بدون احتساب جاده‌ای است که قطعه یک را به جاده قدیم چالوس متصل می‌کند ضمن اینکه ۱۷ کیلومتر از این محور، تونل و پل است، مسیر تهران – چالوس را یک ساعت و نیم کوتاه کرده و مسافران می‌توانند به جای تردد سه ساعته، یک ساعت و نیمه به چالوس برسند.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه تا تابستان ۹۳ این پروژه تنها ۱۷ درصد پیشرفت داشت، یادآور شد: با این حال، عمده عملیات راهسازی قطعه یک آزادراه تهران – شمال ظرف ۶ ماه اخیر انجام شده است. ما وظیفه داریم که مسیرهای دسترسی مسافران به شهرهای شمالی را تسهیل کنیم. همزمان دو محور هراز و فیروزکوه نیز برای دسترسی به استان‌های شمالی وجود دارد اما این قطعه، راه و زمان را کوتاه‌تر می‌کند.

نوبخت ادامه داد: قطعه ۲ آزادراه تهران – شمال ۲۲ کیلومتر است که تا سال آینده محور غربی و تونل‌ها را احداث می‌کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه، هزینه تمام شده ساخت قطعه یک را بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان معادل یک میلیارد دلار دانست و گفت: ۸۵ میلیارد تومان نیز برای اتصال قطعه ۴ به ۳ اختصاص داده‌ایم چرا که قطعه ۴ زیر بار ترافیک بوده و در حال بهره‌برداری است.

وی در خصوص نرخ عوارض قطعه یک آزادراه تهران – شمال گفت: دولت نگاه ویژه‌ای برای تأمین مالی این پروژه دارد و کارگروه تعیین نرخ عوارض تشکیل شده است.

نوبخت با تأکید بر اینکه شرکت‌های ایرانی قطعه یک را احداث کرده‌اند و منابع آن کاملاً داخلی بود، افزود: قرار است ادامه آزادراه همت – کرج نیز در سال جاری و پس از افتتاح قطعه یک آزادراه تهران – شمال به بهره‌برداری برسد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز