خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی مطرح کرد؛

ضرورت آمادگی برای استمرار خدمات‌رسانی در حوزه آب و برق در زمان تهدید

asdasd
کد خبر : ۸۶۲۶۸۸

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی با بیان این‌که تهدیدات دشمنان همیشه وجود دارد، گفت: حفاظت از زیرساخت‌ها امروز پراهمیت تر از گذشته است و از آن جا که تمامی زیرساخت‌ها تهدید پذیر و وابسته به یکدیگر هستند باید حوزه تهدیدات زیرساختی و راهکارهای مقابله با آن دقیقا احصا شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا،محمدباقر آقایی در جلسه کارگروه انرژی و آب شورای پدافند غیرعامل استان، اظهار کرد: باید از طریق آموزش، فرهنگ سازی، تمرین و برگزاری رزمایش آمادگی لازم کسب شود تا چرخه خدمات رسانی در حوزه انرژی و آب در شرایط اضطراری مختل نشود.

وی بیان کرد: وابستگی زیرساخت‌ها به ویژه در داده‌های حوزه فناوری به شدت قابل ملاحظه است و تهدید سایبری برای آن به عنوان آسیب جدی به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان نیز با توجه به محدودیت منابع بر لزوم اولویت بندی دارایی‌ها و تهدیدات زیرساخت‌های اعضای کارگروه تاکید کرد و خواستار همکاری و همفکری قرارگاه پدافند سایبری استان در اولویت بندی و اجرای طرح‌های امن‌سازی در زیرساخت‌های اعضای این کارگروه شد.

                        تهدید سایبری، عمده‌ترین تهدید صنعت برق و انرژی کشور

افشین روشن میلانی اظهار کرد: بر اساس اعلام سازمان پدافند غیرعامل کشور عمده ترین تهدید صنعت برق و انرژی کشور در برهه زمانی کنونی تهدید سایبری تعیین شده، که باید تهدیدات این حوزه احصا و بر اساس اولویت بندی نسبت به اجرای طرح‌های امن سازی مورد نیاز اقدام شود.

در پایان اعضای کارگروه نیز نسبت به موضوع تهدیدات سایبری در حوزه برق و انرژی به بیان نکته نظرات خود پرداخته و پیشنهاداتی را ذکر کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز