خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

حقوق کارگران باید به‌موقع پرداخت شود/ضرورت افزایش اختیارات بانک‌های استان

asdasd
کد خبر : ۸۶۲۶۷۹

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه حقوق کارگران واحدهای تولیدی باید به موقع پرداخت شود، گفت: همان‌طور که از دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها انتظار داریم که در کنار بخش تولید باشند، واحدهای تولیدی هم باید حقوق و مزایای کارگران و کارکنان خود را به موقع پرداخت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا پورمحمدی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، اظهار داشت: از اولین روز مسئولیت عهد کرده‌ایم که هیچ واحد تولیدی در استان تعطیل نشود و همچنان بر همان عهد خود هستیم.

وی با تأکید بر اینکه همه دستگاه‌های اجرایی استان پشتیبان بخش تولید هستند، افزود: البته باید قوانین و مقررات نیز رعایت شود و همه کمک کنیم تا واحدهای تولیدی از این مسیر سنگلاخ که در اثر فشارهای دشمنان ایجاد شده است به سلامت عبور کنند.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه شرایط خاص امروز نیازمند مقررات و اقدامات خاص است، افزود: دستگاه‌های دولتی و سیستم بانکی استان با بخش تولید تعامل همه‌جانبه و حداکثری دارند و در حد اختیارات استانی برای رفع موانع تولید تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به تشکیل مستمر و هفتگی جلسات کارگروه تسهیل در استان، گفت: در سایه هماهنگی‌ها و پیگیری‌های این کارگروه، تعداد پرونده‌های در دست اقدام از 330 مورد به 30 مورد کاهش یافته و از مجموع 3500 واحد تولیدی فعال در استان تنها 27 واحد مشکل‌دار هستند.

پورمحمدی، محدود بودن اختیارات بانک‌های استان را از جمله چالش‌های موجود در حوزه رفع موانع تولید عنوان کرد و گفت: با مقررات و اختیارات رایج نمی‌توان از این شرایط خاص عبور کرد و لازم است اختیارات ویژه‌ای به سیستم بانکی استان واگذار شود.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به مشکلات مالی واحدهای تولیدی در روزهای پایانی سال، تأکید کرد: مدیران واحدهای تولیدی باید پرداخت حقوق کارگران را در اولویت قرار دهند و اگر نمی‌توانند این مسأله را مدیریت کنند لازم است که روش‌های مدیریتی خود را تغییر دهند.

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این جلسه استان آذربایجان شرقی را از نظر همدلی و تعامل بین دولت و بخش خصوصی یک الگو معرفی کرد و گفت: اگر در همه استان‌های کشور بتوانیم چنین الگویی را پیاده کنیم بسیاری از مشکلات صنعت حل می‌شود.

سعید زرندی از واگذاری 7 مورد از اختیارات وزارت صمت به خانه‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها خبر داد و گفت: مسئولیت دبیرخانه کارگروه تسهیل و صدور جواز تأسیس واحدهای صنعتی از جمله این اختیارات است که از امروز به خانه‌های صنعت، معدن و تجارت واگذار می‌شود.

وی با بیان اینکه کارگروه تسهیل از نظر قانونی جایگاه بالایی دارد، افزود: رویکرد وزارت صمت این است که مشکلات بخش صنعت و تولید در استان‌ها حل شود و از این رو کارگروه تسهیل، اختیارات ویژه‌ای دارد.

زرندی با بیان اینکه آئین‌نامه کارگروه تسهیل با رویکرد جدید در هیأت دولت در حال بررسی است، گفت: به تناسب تغییر رویکرد دولت و سیستم بانکی، رویکرد بخش صنعت و تولید نیز بویژه در حوزه تأمین مالی باید تغییر یابد.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس دفتر تأمین مالی با هدف شناسایی و معرفی ابزارهای نوین تأمین مالی در وزارت صمت تشکیل شده است.

در این جلسه گزارشی از عملکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ارائه و مسائل و مشکلات 5 واحد تولیدی و صنعتی نیز بررسی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز