خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تبریز:

نمک‌پاشی در خیابان تا ۴۰۰ سال شهر را آلوده می‌کند/ شهرداری تبریز از CMA برای برف‌روبی استفاده کند

asdasd
کد خبر : ۸۶۲۶۶۲

رئیس کمیسیون محیط‌ زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز، گفت: شهرداری‌ تبریز با نمک‌‌پاشی بدون برنامه محیط‌ زیست را آلوده‌ نکند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،«عبدالله تقی‌پور» در جلسه کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز که به جمع‌‌بندی برنامه‌های پیشنهادی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز در سال ۹۹ اختصاص یافته بود، اظهار داشت: امروز زمان استفاده از نمک‌ جامد برای برف‌روبی گذشته و باید شهرداری به سمت تکنولوژی‌های جدید که مضرات‌ کمتری‌ برای محیط زیست و شهروندان دارد، حرکت کند.

وی افزود: سال آینده سال نهضت‌ فضای سبز شهری است که باید با مطالعات کارشناسی محیط زیست تبریز را ارتقا بخشیم.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز متذکر شد: متاسفانه شهرداری مطالعه‌ای برای توجیه و تبدیل روش‌های سنتی برف‌روبی به CMA (ماده شیمیایی کلسیم منیزیم استات) که روشی نوین و کم ضرر برای محیط زیست است، انجام نداده که باید این مطالعات انجام شود.

وی با انتقاد از اینکه درخواست ما مبنی بر استفاده از روش‌های نوین برف‌روبی از شهرداری تبریز همیشه بی‌جواب باقی مانده است، تصریح کرد: نمک‌پاشی موجب آلودگی آب‌ها و محیط زیست به مدت ۴۰۰ سال می‌شود.

تقی‌پور با اشاره به اینکه در سال‌های قبل در فصل سرما خودروها از تایر یخ‌شکن استفاده می‌کردند اما اکنون این فرهنگ از بین رفته است، ابراز داشت: شهرداری‌ با نمک‌‌پاشی بدون برنامه محیط‌زیست را آلوده‌ نکند.

این گزارش  می‌افزاید: CMA با غلظت ۹۶ درصد تا دمای منفی ۱۶ درجه و با غلظت ۹۹ درصد تا منفی ۳۰ درجه سانتی گراد قابل استفاده است، هر ۳۰ گرم از CMA یک متر مکعب فضا را پوشش می‌دهد اما به علت محدودیت در تهیه آن فعلا بر روی پل ها، ورودی تونل ها، رمپ و لوپ‌های خاص و اماکن ویژه همانند ابنیه‌های تاریخی استفاده می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز