خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

روآوردن جوانان بوشهری به قاچاق / 5 خواسته‌ اصلی مردم استان از نمایندگان مجلس

asdasd
کد خبر : ۸۶۲۵۲۲

نماینده بوشهر در شورای عالی استان‌ها با اشاره به معضل بیکاری و رو آوردن جوانان به قاچاق کالا برای تامین هزینه‌های زندگی گفت: عده ای از جوانان بیکار بوشهر از ناچاری با قاچاق کالا جان خود را به خطر می اندازند تا چرخ زندگی شان را بچرخانند.

علی اکبر فاطمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در تشریح مشکلات مردم بوشهر و نیاز این استان به پیگیری مشکلات از سوی نمایندگان استان در مجلس اظهار داشت: نمایندگان مردم استان بوشهر در مجلس باید قوانینی را در مجلس در جهت رفع تبعیض و توجه به قشر محروم وضع کنند بویژه در شرایط کنونی که این قشر به شدت تحت فشار اقتصادی قرار دارند.

وی به پیگیری‌های مشکلات استان بوشهر توسط نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: نمایندگان استان پیگیری های زیادی در زمینه های مختلف استان در مجلس انجام داده اند و در حوزه راه‌ها و جاده ها اقداماتی صورت گرفته و پروژه های نیمه تمام دوره های قبل را به اتمام رسانده اند و اگر پروژه ای در استان بوشهر توسط نمایندگان مجلس به اتمام نرسیده به دلیل کمبود اعتبار بوده است.

فاطمی اضافه کرد: خواسته مردم بوشهر از نامزدهای مجلس شورای اسلامی که در این دوره به مجلس راه می یابد این است که به وضعیت معیشت، فقر، بیکاری و بهداشت و آموزش‌ مردم محروم بوشهر توجه شود.

وی اظهار داشت: نمایندگان مجلس باید با رایزنی با مسئولان کشوری تلاش کنند یکسری از مشکلات مردم که با رای اعتماد آنها به مجلس راه یافته اند برطرف کنند.

وی در تشریح مشکلات مردم و کشاورزان استان بوشهر گفت: کشت گلخانه ای گوجه فرنگی توسط کشاورزان به وفور انجام می شود و برای استان های مجاور گوجه خارج از فصل تولید می کنند و حتی به کشورهای پاکستان، افغاستان و عراق نیز صادر می شود.

وی ادامه داد: در صورتی که صادرات انجام شود و حوادث طبیعی مانند سیلاب رخ ندهد کشاورزان از پس هزینه ها و بازپرداخت تسهیلات بانکی برمی‌آیند ولی با بروز حوادث پیش بینی نشده ای چون سیل و عدم صادرات متضرر شده خانه نشین می شوند.

فاطمی ادامه داد: عده ای از جوانان بیکار استان بوشهر برای تامین مخارج زندگی اقدام به انتقال کالا به دیگر استان ها می‌کنند که به عنوان قاچاقچی کالای قاچاق معرفی می‌شوند و در صورت دستگیری با زندان و جریمه نقدی روبرو می‌شوند. البته اگر در مسیر جاده‌ها دچار حادثه نشوند و ماموران انتظامی آنها را دستگیر نکنند. البته اعتقاد دارم اگر سرمایه گذاری های لازم صورت گیرد و زمینه اشتغال جوانان فراهم شود دیگر شاهد اینگونه حوادث تلخ نخواهیم بود.

نماینده بوشهر در شورای عالی استان‌ها عنوان کرد: در استان بوشهر شما کمتر خانواده ای را می بینید که چند جوان بیکار نداشته باشد. جوانان تحصیل کرده ای که علیرغم ظرفیت های زیاد استان به لحاظ صنعتی بودن بیکار هستند که تنها شهر صنعتی عسلویه به تنهایی می تواند جوابگوی نیاز جوانان بیکار این استان باشد. حالا از بخش معادن و شیلات بگذریم که در این بخش ها نیز استان حرف های زیادی برای گفتن دارد و متاسفانه به دلیل سوء مدیریت استان با مشکلات عدیده ای روبرو هستیم.

وی تصریح کرد: روزانه جوانان بیکار استان به امید دست یافتن شغل روانه استانداری، فرمانداری‌ها و شورای شهرها می شوند که شاید برای‌شان شغلی ایجاد شود و متاسفانه هیج کاری برای آنها انجام نمی شود.

فاطمی با اشاره به وضعیت نامناسب بهداشت و درمان استان بوشهر، افزود: اکثر مردم شهرستان های استان برای ادامه روند درمان مجبورند به مرکز استان و گاهی به شیراز مراجعه کنند که این شرایط برای خانواده های فقیر بسیار مشکل ساز است که گاهی به دلیل فقر مالی و بعد مسافت روند درمان را رها می‌کنند. متاسفانه استان بوشهر با این همه ذخایر نفت و گاز هنوز نتوانسته است خدمات خوبی را به لحاظ بهداشت و درمان به مردم ارائه کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز