خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد:

امروز آغاز بارش‌های برف و باران در 4 استان/ موج جدید بارش‌ها در تهران

asdasd
کد خبر : ۸۶۲۴۴۹

کارشناس سازمان هواشناسی از آغاز بارش‌های تهران به صورت برف و باران از فردا خبر داد.

به گزارش ایلنا، امین حسین نقشینه، با اشاره به شرایط جوی کشور طی روز‌های آینده، گفت: امروز با ورود سامانه بارشی در غرب کشور در دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در کرمانشاه، همدان، لرستان و ایلام بارش برف و باران آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه برای مناطقی از شمال غرب، جنوب غرب و مرکز بارش‌های پراکنده رخ خواهد داد، افزود: امروز در سواحل دریای خزر و شمال شرق هم بارش پراکنده خواهیم داشت.

نقشینه ادامه داد: فردا شدت بارش‌ها به صورت برف و باران در ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد، شمال فارس و جنوب اصفهان پیش بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه برای شمال بوشهر به شکل رگبار و رعد و برق بارش‌ها شدت پیدا می‌کند، افزود: پنجشنبه در دامنه‌های البرز مرکزی ابتدا بارش‌های پراکنده آغاز می‌شود و جمعه در سیستان و بلوچستان و هرمزگان بارش و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: به تدریج سامانه بارشی از سمت شرق خارج می‌شود و موج دیگری از بارش‌ها جمعه از سمت شمال غرب به شکل برف و با کاهش دما برای آغاز خواهد شد.

نقشینه با بیان اینکه بارش برف در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، کرمانشاه و شمال ایلام پیش بینی می‌شود، گفت: نفوذ جریانات سرد شمالی روی دریای خزر، کاهش دما و بارش را برای سواحل دریای خزر آغاز خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه شنبه فعالیت سامانه بارشی در غرب و جنوب غرب تداوم پیدا می‌کند، تصریح کرد: برای سواحل شمال در شمال و شمال شرق نیز بارش پراکنده رخ می‌دهد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه خلیج فارس تا روز پنج شنبه مواج است، گفت: دریای عمان و دریای خزر نیز تا جمعه مواج هستند.

نقشینه با اشاره به وضعیت جوی تهران، افزود: امروز آسمان تهران کمی ابری و تا نیمه ابری همراه با مه صبحگاهی و در برخی ساعات غبار محلی پیش بیینی می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشینه دمای مهرآباد ۵ و کمینه دما منفی ۲ درجه پیش بینی می‌شود، گفت: فردا شب بارش‌های تهران به صورت برف و باران آغاز می‌شود و پنجشنبه صبح نیز بارش برف و باران ادامه خواهد داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی با تاکید بر اینکه بندرعباس با دمای ۲۵ درجه گرم‌ترین و شهرکرد با دمای منفی ۱۱ درجه سردترین مراکز استانی بوده اند، افزود: شاخص کیفیت ۱۱۶ بوده و اکنون وضعیت هوا ناسالم برای گروه‌های حساس است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز