خبرگزاری کار ایران

مدیر میراث فرهنگی بردسکن خبر داد:

صدور موافقت اولیه برای راه اندازی 11 طرح بوم گردی در بردسکن

asdasd
کد خبر : ۸۶۲۲۹۷

مدیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری بردسکن گفت: در راستای توسعه گردشگری روستایی و اقامتگاههای بومگردی در شهرستان بردسکن تاکنون 14 طرح متقاضی بوم گردی به این اداره ارائه شده است که برای 11 طرح آن موافقت اولیه صادر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد صابری زارع در تشریح این خبر افزود: درحال حاضر 4 اقامتگاه بوم گردی در روستاهای کبودان و درونه مجوز بهره برداری آن گرفته شده است و در آینده نزدیک نیز در روستاهای سیر، بیجورد، خمی، زیروقت، باب الحکم، حطیطه و شهر شهرآباد 11 اقامتگاه دیگر راه اندازی می شود. 

او ادامه داد: روستای کبودان با وجود آثار تاریخی و مناظر طبیعی و با وجود موقعیت مناسب آن در حاشیه جاده بردسکن به سبزوار مورد توجه مسافران وگردشگران است، بنابراین اقامتگاه هایی با نام سبنی، سرکمر و بی بی بانو با ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال، در این روستا راه اندازی شده است.

صابری زارع اظهار کرد: منطقه حفاظت شده درونه واقع در ۶۰ کیلومتری غرب شهرستان بردسکن با تنوع گیاهی و جانوری با ارزشی قرار گرفته است و علاوه بر این آثار تاریخی و طبیعی زیادی در این منطقه وجود دارد که از جمله آن می توان به گردشگری روستایی، عشایری و اکوتوریسم، کویر گردی، غارنوردی و آثار تاریخی، واقع شدن در مسیر مسافرتی و نزدیکی به کویر و ‌ماسه بادی های کویری اشاره کرد.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بردسکن تصریح کرد: با هدف توسعه گردشگری روستایی، برای ارائه خدمات به گردشگران و مسافران عبوری از مشهد مقدس و در مسیر بردسکن به یزد و استانهای جنوب غربی و بالعکس ، لزوم راه اندازی واحدهای اقامتی و پذیرایی و بویژه بومگردی ضروری به نظر می رسید.

صابری زارع افزود: راه اندازی اقامتگاه بومگردی در روستای درونه و دو واحد پذیرایی و رستوران بین راهی و نیز مجموعه سرویس بهداشتی از جمله اقدامات مورد پیگیری میراث فرهنگی بوده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر اقامتگاه بومگردی میرزا غلام حسین خان درونه، با ۱۵۰۰ متر مربع و ۱۴ اتاق آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران است، این اقامتگاه به عنوان چهارمین اقامتگاه بومگردی شهرستان، در اواخر سال ۹۷ با ۱۰۰ میلیون تومان وام اشتغال افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت و توسعه اقامتگاه مذکور، به دلیل قرار گرفتن در جنب بافت قدیمی روستای درونه در دست اقدام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز