خبرگزاری کار ایران

خراسان رضوی رتبه دوم پوشش بیمه روستائیان را در کشور دارد

asdasd
کد خبر : ۸۶۲۲۹۵

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر خراسان رضوی گفت: ۱۵۹ هزار خانوار روستایی و عشایر خراسان رضوی زیرپوشش بیمه اجتماعی قرار دارند که از این نظر این استان پس از آذربایجان شرقی رتبه دوم کشور را دارد.

به گزارش ایلنا از سبزوار، محمود کاظمی در نشست با مسوولان شهرستان سبزوار گفت: بر مبنای سرشماری سال ۹۵ حدود ۵۱۶ هزار خانوار روستایی وجود دارد که مشمول عضویت این صندوق  هستند.

کاظمی افزود: بر اساس آخرین آمار تاکنون ۱۵۹ هزار خانوار روستایی و عشایر خراسان رضوی زیرپوشش بیمه اجتماعی قرار گرفتند و ضریب پوشش این بیمه در استان ۳۱ درصد است.

وی ادامه داد: بر اساس پایش صورت گرفته ۱۸۷ هزار خانوار روستایی این استان فاقد هرگونه پوشش بیمه اجتماعی هستند.

وی گفت: دولت تدبیر وامید برای حمایت از کشاورزانی که ساکن روستاها نیستند طرح بیمه کشاورزان غیرساکن روستا را از سال ۱۳۹۳ اجرا کرده است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر خراسان رضوی افزود: طی ۱۴ سال فعالیت این صندوق تاکنون ۱۰ هزار و ۹۰۰ خانوار مشمول مستمری سه گانه  از کارافتادگی، بازنشستگی پیش از موعد و مستمری فوت شده‌اند که  حقوق ماهیانه دریافت می‌کنند.

فرماندار ویژه سبزوار نیز گفت: ضریب پوشش بیمه در این شهرستان ۵۶ درصد است و سبزوار رتبه دوم خراسان رضوی را در بیمه اجتماعی کشاورزان دارد.

احمد برادران افزود: هم اکنون ۸۵ درصد از جمعیت روستایی در بخش روداب، ۵۸ درصد در بخش مرکزی و ۳۶ درصد در بخش ششتمد سبزوار زیرپوشش این ییمه قرار دارند.

وی با اشاره به توجه دولت تدبیر و امید به مقوله توسعه پایدار روستایی اظهار داشت: بیمه روستاییان و عشایر با کمترین پرداختی حق بیمه و برخورداری از مزایای بازنشستگی و از کارافتادگی یکی از این موارد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز