خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان چای کشور خبر داد:

بهره‌مندی ۸ هزار چایکار گیلان و مازندران از اعتبارات صندوق حمایت از توسعه صنعت چای

asdasd
کد خبر : ۸۶۲۱۴۱

رئیس سازمان چای کشور بهره‌مندی ۸ هزار و ۵۰۰ چایکار گیلان و مازندران از اعتبارات صندوق حمایت از توسعه صنعت چای به مبلغ ۱۵۵ میلیارد ریال خبر داد .

به گزارش ایلنا از لاهیجان،حبیب جهانساز، رئیس سازمان چای کشور گفت: در نیمه دوم امسال ۲۳۷ میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره به ۹ هزار و ۲۹۵ چایکار گیلانی و مازندرانی پرداخت شده است.

او افزود: این تسهیلات در راستای به‌زراعی، اصلاح و احیای باغات چای و مکانیزاسیون و توسعه تجهیزات آبیاری تحت فشار به چایکاران شما کشور پرداخت شد.

رئیس سازمان چای کشور گفت: با تجهیز، احیای و خرید ماشین‌آلات لازم کیفیت چای تولید شده در گیلان و مازندران افزایش پیدا می‌کند به همین علت سازمان چای پرداخت تسهیلاتی در این زمینه را جزو اولویت‌های خود قرار داده است.

جهانساز، بهره‌مندی ۸ هزار و ۵۰۰ چایکار گیلان و مازندران از اعتبارات صندوق حمایت از توسعه صنعت چای به مبلغ ۱۵۵ میلیارد ریال خبر داد و افزود: برای تأمین بخش زیادی از چای داخلی و کاهش تکیه کشور به چای خارجی باید زیرساخت‌های آن نیز به خوبی فراهم شود و از چایکاران حمایت‌های مستمرشود.

او با بیان اینکه علاوه بر کشاورزان چایکار، واحد‌های فرآوری و کارخانجات چای‌سازی هم به تسهیلات بانکی و حمایت‌های دولتی نیاز مبرم دارند، گفت: در نیمه دوم امسال ۱۷۸ میلیارد ریال تسهیلات به حدود ۱۱۹ کارخانه و واحد چای‌سازی در سطح استان‌های گیلان و مازندران پرداخت شده است.

رئیس سازمان چای کشور، خرید ماشین‌آلات چای‌سازی، تعمیر و بازسازی ماشین‌آلات، بهداشتی کردن فضای کارخانجات و مواردی نظیر این را از جمله اهداف پرداخت تسهیلات به کارخانجات چای‌سازی اعلام کرد و افزود: با توجه به رویکرد‌ها و سیاست‌های حمایتی موجود تسهیلاتی با نرخ سود ۷ درصد به این واحد‌ها تعلق گرفت.

حبیب جهانساز، از پرداخت ۶ میلیارد ریال از محل صندوق حمایت از توسعه صنعت چای به ۵۰ واحد چای‌سازی نیز خبر داد و گفت: علاوه بر آن همچنین ۱۳۲ میلیارد ریال دیگر هم به ۶۹ کارخانه و واحد چای‌سازی با سود ۷ درصد پرداخت شده است.

او، افزایش ضریب مکانیزاسیون را از دیگر برنامه‌های این سازمان اعلام کرد و افزود: بهره‌گیری از فناوری‌های نوین از جمله انواع ماشین‌آلات هرس و برگ چین و زمینه‌سازی برای تحقق آن موضوعی است که به‌عنوان یکی از اولویت‌های این سازمان پیگیری می‌شود.

رئیس سازمان چای کشور، با تاکید بر دنبال کردن بحث‌های آموزشی و برگزاری کلاس‌های ویژه بازآموزی برای چایکاران گیلانی و مازندرانی گفت: در سال‌های گذشته آموزش به چایکاران کمرنگ شده بود، اما سازمان چای به‌ویژه در سال‌های اخیر تلاش خوبی برای ارتقای سطح آگاهی چایکاران انجام داده است.

حبیب جهانساز تصریح کزد: در حال حاضر ۶۰ هزار خانوار چایکار گیلانی و مازندرانی در ۲۵ هزار هکتار باغ چای مشغول فعالیت هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز