خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می دهد؛

افزایش تعداد دستفروش‌ها و وانت بارها در خیابان‌های شیراز / فروش انارهای میدان تره و بار به نام قصردشتی/ استقبال مردم از وانت بارها به دلیل ارزانی

asdasd
کد خبر : ۸۶۲۰۸۴

فروش میوه توسط وانت بارها در کنار خیابان به نوعی سنت و شغل برای برخی صاحبان این خودروها شده و به دلیل قیمت های پایین تر نسبت به مغازه های سطح شهر، از سوی خریداران مورد استقبال قرار گرفته اند.

به گزارش ایلنا، با نگاهی به ورودی شیراز از نقاط مختلف شهر متوجه خواهید شد که وانت‌های میوه فروشی در شهر  روز به روز در حال افزایش است  و حتی در مواردی جلوی مغازه‌های میوه فروشی بساط می کنند.

برابر قانون شهرداری‌ها، مقابله با هرگونه سدمعبر در شهرها برعهده شهرداری گذاشته شده است، اما به رغم وجود این ماده قانونی هنوز متولیان امر توانی برای مقابله با وانت بارهایی که به قصد فروش محصولات خود از میوه گرفته تا لباس کنار خیابان هستند ، ندارد.

آن‌طور که رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار شیراز می گوید: وانت بارهای میوه فروش بابت ایستادن و فروختن میوه در کنار خیابان ها به شهرداری پول می دهند.

جواد عدلو در گفت و گو با «ایلنا» می‌افزاید: در حال حاضر بخشنامه‌ای به اتحادیه ارسال شده که طبق آن اتحادیه‌ها موظف شدند برای ماشین های وانت بار میوه فروشی سیار، پروانه صادر کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار شیراز در ادامه با بیان اینکه مشکلی در تامین میوه نداریم، ادامه می دهد: افزایش تعداد دست فروش ها و وانت بارفروشی ها باعث شده که مغازه داران دیگر مانند گذشته کاسبی نداشته باشند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیشتر مردم شیراز به خرید میوه از وانت بارها اکتفا کرده اند، خاطرنشان می کند: به دلیل اینکه وانت بارها میوه را با قیمتی ارزان تر از مغازه در اختیار مردم قرار می دهند، مورد استقبال مردم قرار گرفته اند.

عدلو با بیان اینکه وانت های سیار میوه فروشی هیچ گونه هزینه ای به سازمان ها و ارگان هایی مانند دارائی، مالیات و ....نمی پردازند، اضافه می کند: این افراد جهت فعالیت خود، تنها هزینه ای را به شهرداری پرداخت می کنند.

بیکاری و افزایش وانت بارها

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار شیراز با اشاره به اینکه پیش بینی شده که وانت بارها پروانه دار شوند، می افزاید: نبود کار سبب شده مردم به این مشاغل روی بیاورند؛ بطوری که گاهی دیده می شود چند مغازه میوه فروشی در کنار هم در یک خیابان فعالیت می کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه حدود 800 الی 900 مغازه میوه و تره بار پروانه دار در سطح شهر شیراز فعالند، می افزاید: این در حالی است که حدود 800 مغازه میوه فروشی هم بدون پروانه فعالیت می کنند و بعد از مدتی به دلیل نداشتن مشتری، از فعالیت دست می کشند.

افزایش تعداد دستفروش‌ها و وانت بارها در خیابان‌های شیراز / فروش انارهای میدان تره و بار به نام قصردشتی/ استقبال مردم از وانت بارها به دلیل ارزانی

به نام قصردشتی، انارهای خود را می فروشند

وی با اشاره به اینکه انارهای موجود در خیابان و باغ های قصردشت و قدوسی غربی از میدان میوه و تره بار شیراز خریداری می شود، می افزاید: افراد جهت فروش بیشتر آنها را از میدان میوه و تره بار شیراز خریداری و در باغ های قصردشت می فروشند.

دلایل گرانی دوباره گوجه فرنگی

عدلو با بیان اینکه بارندگی‌ها باعث شد که دوباره قیمت گوجه فرنگی گران شود، می‌گوید: اگرچه در روزهای گذشته قیمت گوجه فرنگی کمی کاهش یافت ، اما همزمان با بارندگی، شاهد افزایش قیمت گوجه فرنگی در سطح شهر شیراز بودیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار شیراز در ادامه بیان می‌کند: با بارش باران، برداشت گوجه فرنگی از زمین‌های کشاورزی دشوار می شود، بنابراین در این زمان قیمت گوجه فرنگی افزایش می یابد.

عدلو با اشاره به اینکه شناور بودن نرخ گوجه فرنگی چندان تاثیری بر بازار میوه و تره بار ندارد، بیان می‌کند: ما در برهه‌ای از زمان شاهد بودیم که نرخ هر کیلو گوجه فرنگی به 15 هزار تومان هم رسید.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار شیراز با بیان اینکه مغازه‌داران، گوجه فرنگی را نگه می‌دارند و زمان بارندگی با قیمت بیشتر به مردم می فروشند، ادامه می دهد: طبق بررسی‌ها، در حال حاضر قیمت هر کیلو گوجه فرنگی حدود 8 هزار تومان است.

وی با بیان اینکه خرید مردم نسبت به سال‌های گذشته خیلی کم شده، می افزاید: در شرایط فعلی مردم تنها در حد نیم الی یک کیلوگرم گوجه می خرند و خرید صندوقی میوه و محصولات تره و بار خیلی کم شده است؛ این در حالی است که خانواده ها تنها در زمان های بارندگی اقدام به خرید چند کیلویی محصولات تره و بار می کنند.

عدلو در ادامه با بیان اینکه بازار میوه و تره بار شیراز تنها در شب یلدا کمی قوت گرفت، می افزاید: متاسفانه کاهش قدرت خرید مردم باعث شده که مردم چندان نتوانند میوه بخرند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز