خبرگزاری کار ایران

تصویب 34 پروژه اقتصاد مقاومتی در استان یزد

asdasd
کد خبر : ۸۶۱۹۴۸

رئیس دبیرخانه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد از تصویب 34 پروژه در سال جاری در این ستاد خبر داد.

به گزارش ایلنا در یزد، مجید دهقانی زاده در تشریح عملکرد دبیرخانه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد گفت: پیشرفت فیزیکی این پروژه ها و گزارش عملکرد آن ها توسط دبیرخانه ستاد فرماندهی کشور به صورت ماهیانه رصد می شود.

وی افزود به منظور بررسی، تصویب و راهبری برنامه های اقتصاد مقاومتی و نظارت بر عملیات اجرایی آن ها، این ستاد با حضور 26 عضو دولتی و 14 عضو غیر دولتی شامل نمایندگان بخش های مختلف اقتصادی استان از جمله صنعت، کشاورزی و خدمات به ‌ریاست استاندار و دبیری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تشکیل می شود.

سرپرست معاونت توسعه و برنامه‌ریزی سازمان خاطر نشان کرد: علاوه بر اعضای اصلی، فرمانداران و مدیران اجرایی غیر عضو در ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان در جلسات ستاد دعوت شده و پیگیری های لازم جهت رفع مسائل مطروحه به عمل آمده است.

دهقانی زاده گفت: در سال جاری 10 جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان با 41 دستور کار و 85 مصوبه برگزار شده است.

وی هماهنگی و برنامه ریزی تصویب  34 طرح، پروژه و فعالیت در سال 98 در حوزه اقتصاد مقاومتی در جلسات ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان را از فعالیت های این ستاد برشمرد.

بنابر گزارش روابط عمومی سازمان، این مقام مسئول راه اندازی نظام پایش و گزارش گیری را از دیگر اقدامات دبیرخانه ستاد برشمرد و افزود هر یک از دستگاه های اجرایی، ستاد شهرستانی و کارگروه های تخصصی ذیل ستاد موظفند در خصوص پیشرفت فیزیکی طرح، پروژه و فعالیت ها به صورت ماهیانه به دبیرخانه ستاد (سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان) گزارش دهند.

رئیس دبیرخانه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان گفت: در همین راستا و به منظور بررسی و پایش مستمر پیشرفت مصوبات جلسات ستاد و همچنین طرح، پروژه و فعالیت های مصوب کمیته پایش مصوبات اقتصاد مقاومتی با محوریت بخش غیردولتی (دبیری خانه صنعت، معدن و تجارت) و با تصویب در ستاد استان تشکیل شده است.

دهقانی زاده افزود :جلسات این کمیته به صورت مستمر تشکیل و وضعیت و میزان پیشرفت پروژه ها همراه با بررسی مستندات در دبیرخانه ستاد و همچنین سامانه نیپا رصد گردیده و گزارشات آن به صورت منظم در جلسات اصلی ستاد ارائه می شود.

وی پیشرفت فیزیکی تعدادی از پروژه‌ها را شامل گلخانه هیدروپونیک مجتمع گلخانه ای بهشت ارنان (100 درصد)، ایجاد مرکز تکثیر و اصلاح نژاد دام سبک پرتولید مورسیا (100 درصد)، راه اندازی کارگاه های تولیدی صنایع دستی به همراه آموزش هنرمندان و صنعتگران (75 درصد)، طرح ایجاد و توسعه اقامتگاه‌ها و سفره خانه‌های سنتی استان (60 درصد)، راه اندازی و تکمیل و توسعه بازارچه صنایع دستی استان (60 درصد)، اجرای فاز یک خط 230 کیلوولت ابرکوه – مروست (60 درصد)، نیروگاه مقیاس کوچک 7.8 مگاوات طراح بهینه کیان در منطقه چرخاب یزد (95 درصد)، ایجاد و راه اندازی زنجیره تولید تا فراوری شرکت تولیدی و پرورش کبک و قرقاول پرند (70 درصد) و توسعه کارخانه تولید کاغذ از سنگ آهک (فاز اول: 100 درصد- فاز دوم (توسعه) خط 2 را (60 درصد) ذکر کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز