خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور:

البرز کارآفرینان و صنعتگران موفقی دارد/ آموزش و پرورش ۵۰ درصد از ظرفیت خود را به سمت مهارت افزایی پیش ببرد

asdasd
کد خبر : ۸۶۱۸۵۶

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: نوید بخش ترین نکته برای البرز این است که ظرفیت هایی مانند استقرار مرکز تربیت مربی در کرج مستقر بوده که تمامی مربیان مهارت کشور را آموزش داده و آموزش‌های آنها را بروز می کند.

به گزارش ایلنا، علی اوسط هاشمی بعداز ظهر یکشنبه در اولین جلسه شورای مهارت استان البرز با محوریت اجرای "پروژه های اشتغالزایی مهارت محور " در سطح استان به عنوان پایلوت کشوری اظهار کرد: در انتخاب البرز اساس کار ما این است که این استان پایلوت اشتغال بر تابع مهارت آموزی باشد؛ چون نیروهای توانمند و دارای مهارت دارد از طرفی به پایتخت و تهران نزدیک است و ارتباط با استان های صنعتی ایران دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه در خیلی از استان ها مهارت ضعیف یا کم است، گفت: این مسئله و نگاه  به مهارت آموزی در استان های صنعتی باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور افزود: امروز بر اساس نوع نگاه جامعه به اشتغال و همچنین رفع دغدغه خانواده در این خصوص به دنبال توجه ویژه به مهارت آموزی هستیم.

وی با بیان اینکه می دانیم که تحریم و اثرات آن زیاد بوده است، گفت: اما ما ظرفیت ملی در کشور را داریم و می توانیم با کارهایی مانند ایجاد فضای رقابتی در داخل، خودکفایی خود را استحکام بخشیم.

اوسط هاشمی با اشاره به اینکه در کشورهای توسعه یافته محور توسعه انسان است، افزود: باید از نیروی انسانی ثروت تولید کرد و این تعریف جوامع  توانمند است.

وی بیان کرد: امروز آموزش و پرورش باید حدود ۵۰ درصد از ظرفیت خود را به سمت مهارت افزایی و هنرستان های صنعتی و پرورش استعدادهای آدمی پیش ببرد و در این راستا مسئولان این سیستم آموزشی کشور نیز به نتیجه مذکور رسیده اند.

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور افزود: آینده مشخص است و می توانیم از اکنون ببینیم ظرف ده سال آینده با چه پدیده هایی مواجهه هستیم و باید طوری تصمیم بگیریم که پاسخگوی مطالبات جدید باشیم.

وی با بیان اینکه در استان البرز بالغ بر ۴۵۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای داریم، گفت:این مهم نشان از اشتیاق بخش غیردولتی همانند تربیت مهارت است، فعالان این بخش را باید کمک کرد که تعطیل نشوند چون تمایل دارند که در کنار صنایع کشاورزان و مدارس باشند.

اوسط هاشمی با اشاره به نقش مهم مراکز فنی و حرفه ای در حوزه گردشگری گفت: از ۵ هزار  و ۴۰۰ کارگاه آموزش فنی و حرفه ای در کشور  بالغ بر ۸۸ مورد در البرز است.

وی در ادامه تصریح کرد: نوید بخش ترین نکته برای البرز این است که ظرفیت هایی مانند استقرار مرکز تربیت مربی را در کرج دارد که نقش ملی در کشور را داراست  که تمامی مربیان مهارت کشور را آموزش داده و آموزش های آنها را بروز می کند از طرفی البرز کارآفرینان و صنعتگران موفقی دارد، کارگاه های آموزشی فنی و حرفه ای البرز نیز متفاوت از کارگاه های دیگر استان ها است.

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور با توجه به اینکه استان البرز از صنایع قوی بسیاری برخوردار است و باید از نیروهای مهارت محور بیشتر استفاده کند، عنوان کرد: سرعت تکنولوژی بالا است و باید از آموزش‌های جدید در صنعت استفاده کرد. باید مهارت و صدور گواهی نامه آن مبنای استخدام ها باشد و این وظیفه اداره کار است که بر جذب نیروها و کارآفرینی نظارت کند.

وی اشاره کرد: در کنار شورای مهارت می‌خواهیم نماد ملی مهارت را نیز در البرز تولید کنیم تا خود البرزی‌ها نیز بدانند که در این استان بازار مهارتی وجود دارد.

اوسط هاشمی با تاکید بر اینکه گواهینامه های صادره از سازمان فنی و حرفه ای در جهان اعتبار دارد، بیان کرد: دانشگاه های دنیا بر اساس رتبه ای که دارند به هنگام پذیرش دانش آموختگان ما ارزیابی تحصیلی در این خصوص را آنها انجام می دهند که طبق آن گاهی بخشی و در برخی موارد تمامی درس های گذرانده شده و سوابق تحصیلی این دانش آموختگان پذیرفته می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز