خبرگزاری کار ایران

کرمانشاه رتبه هشتم کشوری از نظر سالمندی را دارد/ دالاهو پیرترین شهرستان استان کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۸۶۱۸۵۲

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به جمعیت بالای سالمندان در کشور، گفت: کرمانشاه رتبه هشتم کشوری از نظر سالمندی را دارد و حدود 10 درصد جمعیت استان کرمانشاه را سالمندان تشکیل می‌دهند.

به گزارش ایلنا از کرمانشاه ،رضوان مدنی مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه در نشست شورای سالمندان استان اظهار داشت: بر اساس تعریف سازمان بهداشت جهانی سن  سالمندی عبور از مرز ۶۰ سالگی است.

وی با اشاره به دسته بندی سالمندان بر اساس رده بندی سازمان بهداشت جهانی، افزود: افراد بین سن ۶۰ تا ۶۵ سالگی را سالمند جوان، سن ۷۶ تا ۹۰ سالگی را سالمند پیر و بالای ۹۰ سال را سالمند خیلی پیر معرفی می کنند.

 مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه ادامه داد: افزایش امید به زندگی به لحاظ ارتقای سطح بهداشت و همینطور کاهش سطح باروری از جمله عوامل موثر بر روند فزاینده رشد سالمندی در جامعه است.

وی با اشاره به جمعیت بالای سالمندان در کشور، گفت: کرمانشاه رتبه هشتم کشوری از نظر سالمندی را دارد و ۲.۱۰ درصد جمعیت استان کرمانشاه را سالمندان تشکیل می‌دهند.

رضوان مدنی تصریح داشت: در استان کرمانشاه شهرستان دالاهو بیشترین جمعیت سالمندی و شهرستان ثلاث باباجانی کمترین جمعیت سالمندی را دارد.

این مسئول با بیان اینکه ۲۱هزار و ۴۰۳ نفر از سالمندان در استان کرمانشاه تاکنون از خدمات بهزیستی در بخش های مختلف بهره‌مند شده اند، گفت: ۱۶ مرکز غیردولتی برای سالمندان در استان تحت نظارت بهزیستی مشغول فعالیت هستند که از این تعداد ۵ مرکز شبانه روزی نگهداری سالمندان وجود دارد که به317 نفر  و ۴ مرکز روزانه آموزشی توانبخشی نیز به ۲۲۰ نفر خدمات لازم را ارائه می دهند.

وی به فعالیت مرکز بنیاد فرزانگان با ظرفیت خدمات دهی به ۱۳۰ نفر سالمند در استان اشاره داشت و یادآور شد: سه مرکز سالمندان وجود دارد که خدماتی از قبیل ویزیت در منزل ، پرستاری و روانشناسی به ۱۴۰ نفر از سالمندان ارائه می دهند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه همچنین از فعالیت دو مرکز روزانه آموزشی توانبخشی در شهرستان‌های سرپل ذهاب و اسلام آباد غرب در استان خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: بهزیستی به عنوان دستگاه عضو شورای سالمندی سعی دارد در راستای خدمات دهی بیشتر به این عزیزان شرایط رفاهی مناسبی را برای آنها فراهم کند و در حد توان و اعتبار وسایل کمک توانبخشی از جمله سمعک، واکر، صندلی چرخدار و .. را برای سالمندان دارای معلولیت نیز فراهم کند.

رضوان مدنی به برنامه های در دست اقدام بهزیستی برای ایحاد رفاه سالمندان اشاره کرد و گفت:برگزاری جلسات شورای سالمندان، تهیه بانک اطلاعاتی سالمندان با همکاری دستگاه‌های عضو شورای سالمندان، فعال‌سازی بخش طب سالمندان در بیمارستان فارابی و اختصاص ۳ تا ۵ تخت این بیمارستان جهت سالمندان، برگزاری دوره آموزشی ویژه سالمندان و افراد شاغل در مراکز غیر دولتی، جذب مشارکت سازمان های مردم نهاد و خیرین از جمله این برنامه ها است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز