خبرگزاری کار ایران

پایان مرمت ایوان شمالغربی گنبد سلطانیه تا نوروز۹۹

asdasd
کد خبر : ۸۶۱۶۵۸

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، گفت: مرمت ایوان شمالغربی گنبد جهانی سلطانیه که ورودی طبقات محسوب می شود تا نوروز ۹۹ به پایان می رسد.

به گزارش ایلنا از زنجان  به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: مرمت بخش ابتدایی ایوان شمالغربی سال گذشته به اتمام رسید و مقدمات خواناسازی پایین دست آن انجام شد.

امیرارجمند ادامه داد: تثبیت و پاکسازی و خوانا سازی خطوط این ایوان انجام شده و امیدواریم مرمت آن تا عید نوروز پایان یابد.

وی در خصوص تزیینات این ایوان، افزود: عمده تزیینات این ایوان خطوط برجسته و الگوهای تکرار شده مزین به نام های متبرک پیامبر اکرم (ص) و حضرت علی (ع) است. همچنین طرح های اسلیمی و طرح هایی به شکل گره در بعضی قسمت ها مشاهده می شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با اشاره به اینکه به غیر از رواق‌های گنبد سلطانیه در باقی این فضای متعلق به دوره ایلخانی رنگ غالب آبی است، عنوان کرد: در همه جای این بنا دو لایه تزئینات داریم که بر روی لایه اول گچ کاری انجام شده  و پس از آن تزیینات رنگی صورت گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز