خبرگزاری کار ایران

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز :

سرطان‌زا بودن شیرهای پاستوریزه تبریز درست نیست/ هیچ سمی در شیرهای مصرفی وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۸۶۱۶۳۸

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اخبار منتشر شده در فضای مجازی درباره وجود سم آفلاتوکسین در شیرهای مصرفی مردم تبریز را نادرست خواند وگفت: هیچ سمی در شیرهای مصرفی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محبوب نعمتی با بیان اینکه صحبت از وجود آفلاتوکسین در شیر مصرفی، موضوع جدیدی نیست گفت: آفلاتوکسین زمانی در شیرها وجود داشت، آن هم زمانی که دامدارها از نان‌های کپک زده برای تغذیه دام استفاده می‌کردند، در حال حاضر خوراک دام ها بهتر شده و وجود آفلاتوکسین در شیر در حال حاضر منتفی است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز همچنین گفت: چنین خبری صحت ندارد زیرا میزان آفلاتوکسین در شیر در آزمایشگاه ها بررسی می شود و خوشبختانه چنین چیزی تاکنون گزارش نشده است.

وی با اشاره به اخبار منتشر شده در رسانه‌ها درباره آمار بالای آلودگی به آفلاتوکسین در شیرهای تولید شده در تبریز تاکید کرد: خبری که منتشر شده، صرفا برای هشدار بوده و احتمال دارد مبتنی بر نتایج پایان نامه‌ای باشد، به هیچ وجه دلیل نمی شود که شیرهای تولید شده در سال ۹۸،  آفلاتوکسین داشته باشد.

امیرحسین بهداد، مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی نیز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در این باره اعلام کرد: حدود ۷۰ مورد آزمایش آفلاتوکسین از نهاده‌های دامی انجام شد و حتی یک مورد مثبت گزارش نشده است.

محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به خبر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر سرطان‌زا بودن ۶۲ درصد شیرهای پاستوریزه در تبریز، گفت: طبق بررسی‌های اداره کل استاندارد و سایر مراجع صلاحیت دار این خبر کذب محض است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز