خبرگزاری کار ایران

مسدود شدن راه ارتباطی ۱۶۰ روستا در آذربایجان‌شرقی

asdasd
کد خبر : ۸۶۱۴۶۹

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی بارش سنگین برف روز و شب گذشته راه ارتباطی ۱۶۰ روستای استان را بست.

به گزارش ایلنا، علیزاده افزود: با توجه به تداوم بارش و لغزندگی راه‌ها عوامل راهداری با استقرار در راه‌های اصلی و فرعی و آزادراه تبریز زنجان در حال برف روبی، تیغ زنی و نمک پاشی هستند.

وی با بیان اینکه تمامی راه‌های اصلی، فرعی و شریانی استان باز است، گفت: راهداران در طول ۴۸ ساعت گذشته ۴ هزار کیلومتر از راه‌های اصلی استان را ۱۰ تا ۱۲ بار برف روبی کرده و با استفاده از ۵ هزار و ۵۰۰ تن نمک و شن اقدام به نمک پاشی و شن پاشی راه‌های کرده اند تا از لغزندگی آن‌ها جلوگیری کنند.

علیزاده، با اشاره به اینکه ارتفاع برف در برخی نقاط شهرستان هشترود به بیش از ۳۵ سانتی متر می‌رسد، افزود: هم اکنون تردد در راه‌های اصلی، فرعی و آزاد راه تبریز  زنجان به کندی و با استفاده از زنجیر چرخ میسر است.

در صورت فروکش کردن بارش برف و کولاک و پایان عملیات برف روبی راه‌های اصلی و فرعی، راهداران اقدام به بازگشایی راه‌های روستایی استان خواهند کرد.

 ۲ هزار و ۷۵۴ روستا در سطح استان وجود دارد که از این تعداد حدود یک هزار روستا فاقد راه دسترسی مناسب است و در ساعات اولیه بارش برف راه بیشتر آن‌ها مسدود می‌شود.

آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستا‌ها سکونت دارند.

این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز