خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفظ ارزش‌های دفاع مقدس فارس خبر داد:

یادمان دفاع مقدس در ورودی دروازه قرآن شیراز احداث می شود

asdasd
کد خبر : ۸۶۱۲۲۵

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس، طراحی و احداث المانی از دفاع مقدس در ورودی دروازه قرآن شیراز به عنوان اصلی‌ترین ورودی این شهر، را ضروری دانست و یادآور شد که مکان‌یابی برای اجرای این یادمان انجام شده است.

به‌گزارش ایلنا، سرهنگ پاسدار سعید کوشکی جهرمی در سیزدهمین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس فارس که باحضور استاندار، فرمانده سپاه فجر و مدیران‌کل و رؤسای دستگاه‌های اجرایی در استانداری تشکیل شد، گفت: نقطه‌ای در ضلع شمالی شهر شیراز در نزدیکی دروازه قرآن بنام بابا کوهی پیش‌بینی شده که در نظر داریم با همکاری اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری شیراز نسبت به احداث یادمان دفاع مقدس اقدام کنیم اما این امر مستلزم واگذاری این زمین از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان به اداره کل متبوع است.

کوشکی با اشاره به روند ساخت مرکز فرهنگی و برنامه‌های حوزه دفاع مقدس استان فارس، گفت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس فارس نخستین مرکزی بوده که کلنگ راه‌اندازی آن در مکان فعلی به زمین زده شده اما متاسفانه تاکنون به نتیجه نهایی و بهره‌برداری کامل نرسیده و این امر مستلزم همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی است.

وی به مصوبات جلسات گذشته این شورا و همکاری های دستگاه‌های مختلف نسبت به برطرف کردن مشکلات این مجموعه اشاره کرد و افزود: اکثر مصوبات جلسات گذشته توسط دستگاه‌های متولی مورد توجه قرار نگرفته که نیازمند اتخاذ تصمیم لازم توسط استاندار نتیجه گیری و برطرف شدن مشکلات این مجموعه است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس ادامه داد: در بحث موزه آرایی و تملک اراضی اطراف این مرکز نیز قدم‌های برداشته شده که تاکنون منجر به نتیجه نهایی نشده و زمین‌های مجاورت این اداره دارای مشکلات تملکی است که باید از سوی شهرداری شیراز پیگیری لازم انجام شود و همچنین مغازه‌های ضلع شمالی این مرکز نیز قرار بوده تملک شوند تا مقبره شهدای گمنام در این نقطه از وضعیت نامناسب خارج شود  اما این موضوع هم به نتیجه نرسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز