خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد:

گیلان رکوردار تولید ۷۵۰ هزار تن برنج سفید

asdasd
کد خبر : ۸۶۱۱۶۴

رئیس‌سازمان جهادکشاورزی گیلان گفت: با همت مربیان متخصص بسیجی و همگام بودن با شالیکاران طی مراحل کاشت تا برداشت محصول، امسال تولید برنج در گیلان 6 درصد از نظر کمی افزایش داشته و رکورد هفتصدو پنجاه هزار تن تولید برنج را ثبت کردیم.

به گزارش ایلنا از رشت، علی درجانی بیان کرد: در شرایط فعلی یکی از مباحث حائز اهمیت در دنیا و همچنین در کشور ما، موضوع امنیت غذایی است که از مؤلفه های بسیار مهم رونق اقتصادی به شمار می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه استان گیلان دارای ظرفیت های بالایی در بخش کشاورزی است، گفت: این استان با توجه به شرایط ویژه آب و هوایی و موقعیت جغرافیایی دارای ظرفیت مناسبی در تولید محصولات کشاورزی است و بیش از ۷۰ محصول مهم و استراتژیک در این استان تولید می شود که در ۲۰ محصول حائز رتبه برتر هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تاکید بر اینکه ۳۰۰ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند، گفت: در کشور، حدود چهار میلیون بهره‌بردار کشاورز شناسایی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان طرح بسیج همگام با کشاورز را نمادی برای همکاری و هم‌افزایی تمام نهادها دانست و عنوان کرد: با همت مربیان متخصص بسیجی و همگام بودن با شالیکاران طی مراحل کاشت تا برداشت محصول، امسال تولید برنج در گیلان 6 درصد از نظر کمی افزایش داشته و رکورد هفتصدو پنجاه هزار تن تولید برنج را ثبت کردیم.

درجانی به ظرفیت آب‌بندان‌های گیلان اشاره کرد و افزود: بیش از ۸۰درصد آب‌های روان بر اثر بارش باران به دریا می رود و یا خسارت هایی به استان وارد می کند که با مدیریت صحیح می توان از این نعمت الهی برای تامین آب مورد نیاز کشاورزی در هنگام تنش آبی بهره برد.

درجانی با اشاره به طرح ساماندهی آب بندان ها پس از دو دهه تاخیر اظهار داشت: برای اجرای موفقیت آمیز این طرح  به همت والای مردم عزیز به‌ویژه ظرفیت عظیم سپاه پاسداران که از حامیان اصلی کشاورزی استان می باشند، نیاز داریم.

وی در پایان طرح بسیج همگام با کشاورزی را قابل اجرا در سراسر کشور دانست و تاکید کرد: امیدوارم با گامی که در این پروژه با هدف هم افزایی و همراهی همه دستگاه ها و مردم برای عبور از مشکلات و افزایش تولید برداشته شده است، بتوانیم این الگو را در سراسر کشور به اجرا در آوریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز