خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

اقدامات بعد از سیل به مردم بلوچستان اهمیت بیشتری دارد/ ضرورت بازسازی منازل مسکونی و زمین‌های کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۸۶۱۱۳۹

نماینده سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها با اشاره به اهمیت کمک رسانی به مردم سیل زده این استان گفت: آنچه بیش از همه اهمیت دارد اقدامات بعد از سیل به مردم فقیر و محروم استان است که تمام زندگی شان را در سیل از دست داده اند.

عزیز سارانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در مورد آخرین وضعیت سیل‌زدگان در جنوب استان سیستان و بلوچستان، گفت: در هر کجای دنیا وقتی سیل یا زلزله ای رخ می‌دهد قطعا خرابی هایی را به همراه دارد که در روزهای اول این حوادث امدادرسانی هایی از جمله اسکان موقت و اقلام غذایی به مردم حادثه دیده انجام می شود.

وی افزود: اینگونه حوادث معمولا تبعات و خسارت های بسیاری برای مردم و ساکنان مناطق حادثه دیده به دنبال دارد بویژه اینکه این حادثه برای مردم محروم و فقیر سیستان و بلوچستان رخ داده که دام و کشاورزی و زندگی شان در سیل نابود شده است.

نماینده سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان ها ادامه داد: بیشترین میزان تخریبی در زیرساخت‌های شهری و روستایی در مناطقی از جمله دشتیاری، قصرقند، زرآباد، نیکشهر، بنت، فنوج، دلگان، مهرستان و آشار رخ داده است.

سارانی ادامه داد: اقداماتی که از این پس برای مردم سیل زده انجام می‌شود بسیار مهم است. هرچند اقدامات فعلی تا حدودی نیاز به اقلام غذایی مردم را تامین کرده ولی همچنان این عزیزان به وسایل گرمایشی، پوشاک و زیرانداز نیاز مبرم دارند.

وی گفت: امیدواریم مسئولان در بحث بازسازی منازل تخریبی مردم و خسارت‌های کشاورزی و دامداری ورود کرده و به مردم کمک کنند.

سارانی گفت: امیدوارم هوتک ها و مناطقی که بر اثر سیل تخریب شده اند هرچه زودتر بازسازی شوند و بندهای آبیاری که برای کشاورزی و آب آشامیدنی احشام مورد استفاده قرار  می گیرد هر چه زودتر آماده شوند چرا که زندگی بخش عمده ای از  مردم سیستان و بلوچستان به کشاورزی وابسته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز