خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی خبر داد:

اجرای طرح کاهش آلودگی‌های زیست محیطی در مشهد مقدس

asdasd
کد خبر : ۸۶۰۹۱۳

رئیس‌پلیس راهور خراسان‌رضوی از اجرای طرح کاهش آلودگی‌های زیست محیطی در شهر مشهد مقدس خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، سرهنگ حمیدرضا دهنوی در تشریح این خبر گفت: بر اساس ماده 43 آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی که مشخص شده "رانندگی با وسیله نقلیه ای که برگ معاینه فنی معتبر نداشته باشد، ممنوع است" دارندگان وسایل نقلیه مکلفند وسایل نقلیه خویش را برای انجام معاینه فنی در مراکز فنی مجاز تعیین شده و پس از احراز شرایط لازم، برگ یا برچسب معاینه دریافت کنند.

وی ادامه داد:این گواهی که مدت اعتبار آن و مشخصات وسیله نقلیه در آن درج می شود باید بر سطح درونی قسمت بالای سمت راست شیشه جلو و یا بر روی پلاک وسیله نقلیه، برحسب اعلام مراجع مربوط، نصب یا قرار داده شود ، به نحوی که برای کنترل ماموران راهنمایی و رانندگی و پلیس راه قابل دیدن باشد. 

 رئیس پلیس راهور خراسان رضوی افزود:در طول مدتی که برچسب یا برگ معاینه فنی اعتبار دارد، در صورت بروز نقص فنی مالک موظف است برای رفع نقص اقدام کند و با توجه به روند ادامه آلودگی های زیست محیطی و ناسالم بودن هوا برای شهروندان ناشی از دود خودروهای فاقد معاینه فنی، این پلیس اقدام به تهیه طرح کاهش آلودگی های زیست محیطی در شهر  مشهد مقدس و تصویب این طرح در مصوبات وزارت کشور و شورای عالی هماهنگی ترافیک استان کرده است.

سرهنگ‌دهنوی افزود: در این‌طرح که از تاریخ 29 دی ماه اجرا می‌شود، کلیه خودروهایی که فاقد گواهی معاینه فنی معتبر باشند، از طریق دوربین های هوشمند و کارکنان پلیس راهور، اعمال قانون می شوند. 

وی افزود : از اهداف این طرح که بمنظور کاهش آلودگی هوا است میتوان به ممنوعیت تردد خودروهای فاقد معاینه فنی در معابر شهر مشهد مقدس اشاره کرد و خودروهایی که دارای آلایندگی های زیست محیطی باشند پلاک و مدارک راننده اخذ و پلاک اعزام به تعمیرگاه ، بر روی وسیله نقلیه نصب می گردد مالک بعداز اعزام به تعمیرگاه و رفع نقص وسیله نقلیه و اخذ معاینه فنی به پلیس راهور مراجعه و پلاک و مدارک خود را دریافت می کند.

وی ادامه داد: مدت زمان نصب پلاک تعمیری بر روی وسیله نقلیه 48 ساعت بوده و بعد از این مدت وسیله نقلیه در صورت عدم دریافت معاینه فنی به پارکینگ انتقال می یابد. 

وی گفت:توصیه پلیس راهور به شهروندان و زائرین عزیز، رعایت حقوق شهروندی و احترام به قوانین ومقررات راهنمایی و رانندگی و تعامل و همکاری با کارکنان پلیس راهور در راستای شعار هوای پاک ، شهر انسان محور به‌جای خودرو محورو استفاده از وسایل نقلیه عمومی بجای خودروهای تک سرنشین است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز