خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان فارس مطرح کرد:

دستگاه قضایی حامی شرکت های دانش بنیان و نوپا خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۸۶۰۸۹۵

رئیس کل دادگستری فارس با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضائیه مبنی بر حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه گذاری های مشروع، تولیدکنندگان را سربازان خط مقدم در دوران تحریم اقتصادی دانست و تصریح کرد: قوه قضائیه و دادگستری استان فارس با تمام توان از سرمایه گذاران، تولیدکنندگان و نخبگان علمی که زمینه رونق تولید داخلی را فراهم می آورند، حمایت می کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس، حجت الاسلام سیدکاظم موسوی در نشست ستاد پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی استان که به منظور حمایت از شرکت های دانش بنیان و نوپا (استارت آپ ها) برگزار شد، با بیان اینکه اگر امروز ایران اسلامی دارای توانمندی موشکی نبود، مطمئنا کشورهای بیگانه و غرب بر ما مسلط می شدند، گفت: متاسفانه در موضوع هایی که علم و تکنولوژی کمتری داشته ایم مورد تحریم قرار گرفته ایم.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس با بیان اینکه آیت ا... رئیسی، رئیس قوه قضائیه در سی ام شهریورماه سال جاری، جلسه ای را در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان و کسب و کارهای نوپا برگزار کرد، گفت: مسئولین دادگستری استان فارس نیز به تبعیت از ریاست قوه قضائیه، هفته گذشته دیداری در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان و نوپا (استارت آپ ها) در دانشگاه شیراز به عمل آوردند و با توجه به اینکه موضوع های بسیار مناسب و جدیدی توسط استارت آپ ها ارائه شد، لازم دانستیم تا جلسه ای دیگر با حضور سایر مسئولان اجرایی استان و شرکت های نوبینان برگزار شود.

موسوی در این نشست، بیان کرد: قوه قضائیه و دادگستری فارس صددرصد حامی شرکت های دانش بنیان و نوپا (استارت آپ ها) خواهند بود و شرکت های نوبنیان و نوپا نیز موارد و مشکلات خود را به ستاد پیگیری سیاست های اقتصاد مقاومتی دادگستری استان منعکس نمایند.

وی ضمن تاکید بر متمرکز عمل کردن و پرهیز از پراکنده کاری از سوی مسئولان اجرایی به منظور حمایت از تولیدکنندگان، خاطرنشان کرد: به منظور اینکه در کارها موفق و بهتر عمل کنیم بهتر است تا ضمن مشارکت، همکاری و هماهنگی لازم از سوی همه نهادها و موسسات، زمینه حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه گذاری های مشروع فراهم شود و اگر پیشنهادهایی نیز در این خصوص باشد به صورت متمرکز در کارگروه ارائه شود چرا که اگر به صورت متفرق عمل شود، مسایل و مشکلات در این خصوص حل نخواهد شد.

رئیس شورای قضایی استان فارس درخصوص ثبت شرکت ها نیز یادآور شد: اداره ثبت اسناد و املاک استان فارس ضمن همکاری لازم در عرض یک هفته شرکت های نوپا و دانش بنیان را ثبت می کند و براساس آیین نامه تا 15 سال از معافیت مالیاتی برخوردار خواهند بود.

موسوی به بحث آموزش شرکت های دانش بنیان و نوپا نیز اشاره کرد و افزود: معاونت منابع انسانی دادگستری استان فارس نیز آمادگی لازم را دارد تا دوره آموزشی در خصوص قوانینی که مربوط به شرکت های دانش بنیان می باشد را با استفاده از ظرفیت برجسته ترین اساتید برگزار کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز