خبرگزاری کار ایران

موهبتی خبر داد:

خسارت 3 هزار میلیارد تومانی سیل به جنوب سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۸۶۰۵۷۲

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سیل 3 هزار میلیارد تومان خسارت به جنوب این استان وارد کرد.

به گزارش ایلنا، احمدعلی موهبتی با بیان این مطلب در جلسه ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران سیستان و بلوچستان در کنارک گفت: سیل موجب بسته شدن راه‌های روستایی و بین شهری، تخریب پل‌ها، اراضی کشاورزی، تلف شدن دام‌ها، تخریب واحدهای مسکونی روستایی و شکسته شدن تیرهای برق، قطع تلفن‌های همراه و آسیب به سایر زیرساخت‌ها جنوب سیستان و بلوچستان شده است.

موهبتی با تاکید بر تسریع در بازگشایی راه‌های روستایی و شهری در این منطقه، افزود: مدیران کل ادارات باید برای به حداقل رساندن مشکلات مردم در برآورد خسارت و امدادرسانی اقدام کنند.

وی همچنین از مدیران کل ادارات سیستان و بلوچستان خواست بدون اطلاع مناطق سیل زده را ترک نکنند و مشکلات حوزه حیطه کاری خودشان را از نزدیک در مناطق سیل زده پیگیری کنند.
 
جبران خسارات سیل، ‌ نیازمند مصوبه ویژه دولت
 جبران سریع خسارت‌های سیل سیستان و بلوچستان نیازمند مصوبه ویژه دولت است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور هم دیشب در نشست پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران سیل سیستان و بلوچستان در کنارک با بیان این مطلب، گفت: سیل، به بخش کشاورزی، مسکن و راه‌های استان خسارت زیادی وارد کرده است.

مصطفی نجار افزود: کمک‌ها باید طوری در منطقه تقسیم شود تا به دست همه‌ نیازمندان برسد.

وی گفت: کمیته اطلاع رسانی، امدادرسانی، تجهیزات و امکانات باید در مناطق سیل‌زده تشکیل شود تا بتوان مشکلات را به حداقل رساند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان این که بازسازی مناطق سیل زده باید در اولویت مسئولان باشد، تاکید کرد: همه‌ مسئولان موظفند در زمان بحران امکانات و تجهیزات را در اختیار ستاد مدیریت بحران قرار دهند تا منجر به تذکر، انفصال و برخوردهای دیگر نشود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم دیروز در بازدید از مناطق سیل‌زده چابهار گفت: مسئولان هر چه سریع‌تر با ارسال تانکر و آب آشامیدنی سالم ، نیاز مردم مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان را تامین کنند

نمکی افزود: دارو و تجهیزات پزشکی به مقدار کافی در این مناطق توزیع شده و از این بابت، نگرانی چندانی نداریم و تمام پزشکان و کادر بهداشتی درمانی، بهورزان و اورژانس نیز در حال آماده باش و ارائه خدمت به سیلزدگان مناطق مختلف جنوب سیستان وبلوچستان هستند.

وی گفت: عملیات اجرایی ساخت ۳۳ پایگاه اورژانس جنوب سیستان و بلوچستان آغاز شده که می تواند بخشی از مشکلات را مرتفع و خدمات بهتری به مردم محروم و کمتر توسعه یافته این منطقه ارائه کند.

وی بر تکمیل و بهره برداری از این پایگاه ها تا پایان سال آینده تاکید کرد و افزود: در سیستان و بلوچستان به دلیل حوادث فراوان و عدم دسترسی کافی به مراکز درمانی، وجود پایگاه ها و آمبولانس های اورژانس، بسیار مهم و اساسی است. 

رئیس سازمان اورژانس کشور نیز گفت: اقلامی نظیر پتو، آب معدنی، موادغذایی و بهداشتی از مهمترین نیازهای مردم این منطقه است.

پیرحسین کولیوند افزود: تاکنون افرادی که دارای بیماری‌های خاص، مزمن و شرایط پرخطر هستند، شناسایی و به مناطق امن منتقل شده اند و در حوزه بیماری های واگیردار نیز، اقدامات پیشگیرانه در حال انجام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز