خبرگزاری کار ایران

مدیر درمان استان زنجان خبرداد:

تمایل 90 درصدی مادران باردار برای انجام زایمان طبیعی

asdasd
کد خبر : ۸۶۰۵۴۲

مدیر درمان استان زنجان با تاکید بر تاثیرات ترویج و فرهنگ سازی برای زایمان طبیعی گفت: ۹۰ درصد زنان باردار تمایل به زایمان طبیعی دارند.

به گزارش ایلنا از زنجان به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان استان زنجان، علی محمدی از تمایل مادران باردار برای انجام زایمان به روش طبیعی خبر داد 

 مدیر درمان استان زنجان افزود: به منظور خوشایند سازی فرایند زایمان و بهبود کیفیت خدمات زایمانی برای مادران باردار، طی دو دوره نظرسنجی انجام شده از مادران باردار، بیش از 90 درصد بستری شدگان در بیمارستان‌های تامین اجتماعی زنجان تمایل به انجام زایمان به روش طبیعی دارند.

 محمدی تصریح کرد: شرکت مادران باردار در کلاس‌های آمادگی برای زایمان، مهمترین عامل انتخاب مادران به روش زایمان طبیعی به ویژه در قشر تحصیلکرده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان حمایت روحی و روانی پزشک و کادر درمانی به ویژه ماماها را در طی مراحل زایمان بسیار مهم دانست و ابراز کرد: بر اساس یافته‌های این افکار سنجی، بیماران در شرایط سخت، از پزشکان و ماماها، انتظار حمایت‌های روحی و روانی جدی دارند.

مدیر درمان استان زنجان ، با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۶ هزار زایمان در آب در بیمارستان‌های تامین اجتماعی انجام است، افزود: زایمان بی درد و زایمان در آب چند سالی است که در بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان زنجان انجام می‌شود.

محمدی، ارتقای شاخص‌های سلامت مادران و نوزادان از طریق کاهش سزارین را از مهمترین اهداف  معاونت درمان سازمان تامین اجتماعی خواند و خاطر نشان کرد: در این راستا بیمارستان امام‌ حسین (ع) زنجان برای دومین سال متوالی به عنوان بیمارستان برتر در فرهنگ سازی و ترویج زایمان طبیعی انتخاب و لوح تقدیر از مقامات ارشد کشوری دریافت کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز