خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان خبر داد:

دستور تخلیه روستاهای مجاور با سیل/ امدادرسانی هوایی به مناطق سیل زده به وسیله سه فروند بالگرد

asdasd
کد خبر : ۸۶۰۵۰۵

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان گفت: به دنبال وقوع سیلاب در شرق هرمزگان و صدور دستور ویژه ریاست محترم قوه قضائیه ، امدادرسانی به مردم سیل زده شهرستان های بشاگرد و جاسک در حال انجام است و دستگاه قضایی استان هرمزگان تا زمان عادی شدن شرایط در آماده باش کامل به سر می برد.

به گزارش ایلنا از هرمزگان،علی صالحی اظهارکرد: در پی دستور ویژه ریاست محترم قوه قضاییه به منظور تعامل و هماهنگی همه جانبه مراجع قضایی با دستگاه‌های ذیربط به ویژه هلال احمر و نیروی انتظامی برای رسیدگی فوری به مشکلات مردم و تأمین امنیت و آرامش خانواده‌های درگیر حادثه سیل در شرق استان هرمزگان ، دستگاه قضایی استان با تشکیل کار گروه ویژه و بسیج تمامی امکانات در همان لحظات اولیه اقدام به مشارکت در روند امدادرسانی و صدور دستورات قضایی ویژه در این رابطه نموده است. 

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اعلام اینکه دستورات لازم به روسای حوزه‌های قضایی درگیر سیل به ویژه دو شهرستان جاسک و بشاگرد ابلاغ شده است، خاطرنشان کرد: با دستور قضایی و تصویب شورای تأمین شهرستان های جاسک و بشاگرد ، تمامی روستاهای درگیر سیل تخلیه شده و ساکنین آنها به اردوگاه های موقت منتقل شده اند.

وی همچنین از استمرار امدادرسانی زمینی و هوایی به مناطق سیل زده شرق هرمزگان خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل مسدود شدن راه های ارتباطی، سه فروند بالگرد هلال احمر، ارتش و سپاه در حال انجام عملیات امدادرسانی هوایی می باشند و قایق های تندرو سپاه نیز در مجاورت ساحل جاسک مستقر شده اند.

وی ضمن تأکید بر لزوم توزیع به موقع اقلام امدادی بین حادثه دیدگان سیل اخیر اظهار کرد: تا کنون بر اساس گزارش جمعیت هلال احمر ، بیش از 850بسته مواد غذایی 72 ساعته  و 200شل آب معدنی جهت توزیع بین مناطق کوهستانی شهرستان جاسک شامل جگین بالا و روستاهای توابع، حوزه پرکوه،  نوگین ، گیشدان و جانوری به وسیله بالگرد ارسال شده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان خاطرنشان کرد: جمع آوری اقلام ضروری و مایحتاج سیل زدگان با مشارکت خیرین و مردم تحت نظارت دادگستری شهرستان های جاسک و بشاگرد همچنان ادامه دارد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تصریح کرد: با هماهنگی و هم افزایی دستگاه قضایی استان و ادارات راهداری و برق و جمعیت هلال احمر، از مجموع ۴۸ روستای بدون برق  ۳۱ روستا برق دار شده اند و برق ۱۸ روستای دیگر به محض فروکش کردن رودخانه جگین وصل خواهد شد.

این مقام قضایی همچنین با اعلام اینکه دستورات لازم به نیروی انتظامی و بسیج به منظور حفظ امنیت و نظم عمومی در مناطق سیل زده داده شده است، اظهارداشت: تأکیدات لازم به اداره راهداری شهرستان جاسک جهت بازگشایی محورهای مواصلاتی این شهرستان و روستاهای هم جوار صورت گرفته  است تا ضمن ایمن سازی مسیرها در اسرع وقت، امکان تردد وسائط نقلیه فراهم گردد.

صالحی در ادامه ضمن تذکر و هشدار جدی به دستگاه‌های مسؤول، از آنان خواست با پیش بینی مسیر‌های هدایت سیلاب و احداث و بازسازی استحکامات و سیل بندها برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه، اقدامات بازدارنده را معمول داشته و همچنین تسهیلات، امکانات و تجهیزات لازم را در اختیار مردم قرار داده و به نیازمندی‌های آنان بطور جدی پاسخ دهند.

وی تصریح کرد: دستگاه قضائی به طور جدی بر روند کمک رسانی به سیل زدگان و تحقق وعده‌های مسؤولین برای رفع مشکلات موجود نظارت خواهد کرد و هیچ گونه تساهل و تسامح را در این حوزه نمی‌پذیرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان تأکید کرد:دستگاه قضایی استان هرمزگان تا زمان عادی شدن شرایط در آماده باش کامل به سر می برد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز