خبرگزاری کار ایران

در دیدار با دادستان بندرعباس مطرح شد؛

حفظ منابع آبی استان مهمترین اولویت است

asdasd
کد خبر : ۸۶۰۴۹۳

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گفت:حفظ منابع آبی استان در راس همه کارهای ماست و باید توجه ویژه ای به آن داشته باشیم.

به گزارش ایلنا از هرمزگان،هوشنگ ملایی در دیدار با دادستان بندرعباس مردم را متولیان اصلی بهره‌برداری صحیح از منابع آب استان دانست و گفت : حفظ منابع آب استان در گرو همکاری مردم ومسئولین است لذا از تمامی ارگان ها می خواهیم تا حفاظت از منابع آب را جزء مهمترین اولویت خود قرار دهند چرا که استان هرمزگان دچار کم آبی است .

وی به چاه های فرم یک و 5 اشاره کرد و عنوان کرد : برخی از پرونده های فرم 1 تکمیل شده و مجوز لازم صادر شده و مابقی در دست بررسی است .

ملایی به وضعیت منابع آبی استان اشاره کرد و بیان داشت : مصرف و برداشت بی‌رویه از سفره‌های آب زیرزمینی برای مصارف گوناگون به ‌ویژه بخش کشاورزی نیز سبب شده سطح آبهای زیرزمینی استان بیش‌ از پیش کاهش یابد.

وی افزود : یکی از مهمترین کارها در مقطع کنونی شناسایی وانسداد چاه های غیرمجاز  است که با جدیت بیشتری ادامه پیدا می کند و امیداوریم با پشتیبانی دستگاه قضایی شهرستان این مشکل هر چه زودتر مرتفع گردد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان ادامه داد : متاسفانه در برخی مناطق شهرستان نیز افراد سودجو اقدام به تصرف حریم و بستر رودخانه ها و کشت باغات می نمایند که اینگونه تصرفات باعث افزایش خسارات ناشی از وقوع سیل و تخریب رودخانه‌ها می شود.

وی لایروبی و ساماندهی رودخانه ها را از اقدامات موثر شرکت در مناطق مختلف استان ذکر کرد و گفت: با همکاری مراجع قضایی کلیه اقدامات شرکت آب منطقه ای هرمزگان در زمینه جلوگیری از تجاوز به حریم و بستر و منابع آبی شهرستان بندرعباس ادامه خواهد یافت.

ملایی با تاکید بر اینکه برای حفاظت از منابع آب استان نیازمند همکاری مردم هستیم ، ازقهرمانی دادستان شهرستان بندرعباس خواست تا نسبت به رسیدگی پرونده هایی که مربوط به تصرف حریم و بستر رودخانه ها و حفر چاههای غیر مجاز می باشند نگاه ویژه ای داشته باشند .

در ادامه دادستان نیز با بیان اینکه عمل به قانون توسط دستگاههای اجرایی و مردم از ضروریات است، تصریح کرد : آماده همکاری با شرکت آب منطقه ای و ارگان‌های دخیل برای جلوگیری از هر گونه تصرف غیرمجاز در بستر و حریم رودخانه‌ها هستیم و اقدامات لازم در این خصوص انجام خواهد شد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز