خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در زنجان:

هوشمندسازی معاملات کشوری در حال انجام است/در ایران فقط 35 درصد از اعتبارات دولتی از مالیات‌ها تأمین می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۶۰۴۷۶

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور ، با اشاره به اینکه هوشمند سازی معاملات در کشور در حال انجام است، گفت: فاز اول این برنامه با پرداخت مالیات پزشکان عملیاتی شد و ۱۵ گروه دیگر نیز به‌مرور اضافه می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، ، امید علی پارسا در جلسه ستاد رفع موانع تولید استان زنجان بر ضرورت وصول مطالبات واحدهای تولیدی از دستگاه‌های دولتی و خصوصی تاکید کرد و گفت: علیرغم اهمیت استرداد مالیاتی، این موضوع نباید به یک فشار علیه واحد تولیدی تبدیل شود.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در زنجان،  با اشاره به اینکه مالیات با آبادانی پیوند دارد، افزود: اگر توسعه و پیشرفت و تولید اتفاق بیفتد ولی مالیات نباشد نمی‌توان مملکت را اداره کرد.

این مقام مسئول گفت: یکی از سیاست های اداره امور مالیاتی کشور، حمایت از تولید شرکت‌های معتبر و عدم فشار بر واحدهای تولیدی است.

پارسا فرار مالیاتی را جرم خواند و گفت: دولت باید برای مردم زیر ساخت‌ها را فراهم کند و مابقی را بقیه به عهده مردم باشد.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور  گفت: در کشورهای توسعه‌یافته بیش از 80 درصد تأمین اعتبارات دولتی از طریق مالیات‌ها انجام می شود.

به گفته وی در ایران فقط 35 درصد از اعتبارات دولتی از مالیات‌ها تأمین می‌شود.

این مقام کشوری با تاکید بر اینکه 35 درصد از اعتبارات کشور از طریق فروش نفت تأمین می‌شد، افزود: 50 درصد از بنگاه‌های اقتصادی کشور معاف از مالیات هستند.

پارسا گفت: 9 درصد مالیات برازش افزوده را مصرف‌کننده‌ نهایی پرداخت می‌کند و هیچ تولیدکننده و فروشنده‌ای از جیب خود این مالیات را پرداخت نمی‌کند.

به گفته وی، هوشمند سازی معاملات در کشور در حال انجام است، فاز اول این برنامه با پرداخت مالیات پزشکان عملیاتی شد و 15 گروه دیگر نیز به‌مرور اضافه می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز