خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر آموزش و پرورش در زنجان:

۷۵ درصد مدارس غیردولتی در کشور استیجاری هستند/ شهریه استان‌ها تغییر می‌کند

asdasd
کد خبر : ۸۶۰۰۰۰

رئیس‌سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده با بیان اینکه در کشور بیش از ۷۵ درصد مدارس غیردولتی در فضای استیجاری فعالیت می‌کنند، گفت: این فضاهای آموزشی استانداردهایی که توسط سازمان نوسازی مدارس تدوین شده را رعایت می‌کنند.

به گزارش ایلنا از زنجان، مجتبی‌ زینی‌وند، امروز در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه ۱۱.۸۲ درصد دانش‌آموزان در کشور در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند، اظهار داشت: این عدد به غیر از جمعیت یک میلیونی نوآموزان پیش‌دبستانی است. 

به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش در زنجان، هزینه مدارس غیردولتی متناسب با برنامه‌های ارائه‌ شده در مدارس و با ملاک و معیاری که در الگوی تعیین شهریه به عنوان هزینه تمام‌شده، در نظر گرفته شده، دریافت می‌شود.

وی با اشاره به هزینه‌ تمام‌شده متناسب با برنامه‌های آموزشی، پرورشی و فوق‌برنامه‌ها، گفت: حداقل و حداکثر این شهریه متناسب با ملاک و معیار استاندارد استان‌ها تغییر می‌کند.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده از فعالیت مدارس به صورت هیأت‌ امنایی خبر داد و تصریح کرد: فعالیت مدارس با عنوان هیأت‌امنایی در ماه‌های قبل با نامه‌ای از جانب دیوان عالی عدالت اداری با مشکل مواجه شده بود که با رفع آن در حال حاضر محدودیتی برای ادامه فعالیت این مدارس  وجود ندارد.

وی اضافه کرد: در کشور بیش از ۷۵ درصد مدارس غیردولتی در فضای استیجاری فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده، تصریح کرد: از نظر سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده همه مدارس غیردولتی استاندارد فضاهای آموزشی را دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز