خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز:

کسب رتبه برتر 5 تولید کننده و بهره ور البرزی در بخش کشاورزی کشور

asdasd
کد خبر : ۸۵۹۹۰۴

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: با انتخاب پنج تولید کننده و بهره بردار بخش کشاورزی استان به عنوان نمونه کشوری افتخاری دیگر در عرصه کشاورزی البرز ایجاد شد.

به گزارش ایلنا، سید مجید موسوی با اشاره به انتخاب 5 نفر از تولید کنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی استان البرز به عنوان نمونه ملی، اظهار داشت: انتخاب تولید کنندگان و بهره برداران نمونه با رویکرد الگوسازی و انتقال پیام شکرگزاری و قدردانی از خدمتگزارانی است که در عرصه تامین غذای مردم ازخودگذشتگی کرده و  با هموار ساختن سختی های مسیر تولید، از  برکت تلاش و کوشش آنان، مزارع سرسبز و سفره مردم فراوان  از نعمت است.

موسوی افزود: کشاورزان پیشرو و تولیدکنندگان نمونه ملی بخش کشاورزی که از طریق بکارگیری دانش و تکنولوژی های روز و یافته های نوین تحقیقات، توانسته اند ضمن افزایش عملکرد و بهره وری آب در سازگاری با محیط زیست، محصولاتی سالم تولید کنند، پیشرو و پیشران توسعه کشاورزی پایدارکشور هستند. 

وی تصریح کرد: استان البرز به عنوان قطب کشاورزی دانش بنیان در کشور توانست با مساحت اندک زمین‌های زراعی و باغی خود 5 نمونه ملی در لیست نمونه های کشوری داشته باشد. ابن فرایند با اهتمام و پیگیری های مجدانه کارشناسان در زیر بخش های مختلف شناسایی و در کمیته‌های فنی؛ بررسی، انتخاب و معرفی شده و در نهایت منتخبین استانی به کمیته‌های راهبردی وزارت متبوع معرفی و بعد از بررسی مستندات و بازدیدهای میدانی بعنوان تولیدکننده نمونه ملی معرفی گردیده اند.

وی در ارتباط با زمینه فعالیت منتخبین در سال 98 گفت: سید محمد خلیلی، بهره بردار نمونه استفاده از سیستم آبیاری موضعی؛ عبدالمحمود رحیم خراسانی، بهره بردار نمونه در مدیریت پایدار خاک و کشاورزی حفاظتی؛ کمال پیشگاهی، مجری نمونه سایت های جامع الگویی گندم و منوچهر جناقی، تولید کننده نمونه قارچ خوراکی از شهرستان نظرآباد و غفور محمدی ده چشمه، تولید کننده نمونه نهال محصولات باغی از شهرستان کرج، موفق به کسب این رتبه شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز