خبرگزاری کار ایران

بخشدار بخش مرکزی نیکشهر به ایلنا خبرداد:

هنوز هیچ بالگردی برای امدادرسانی به نیکشهر اعزام نشده است/ نگرانی از شیوع بیماری‌های گوارشی به دلیل کمبود آب آشامیدنی

asdasd
کد خبر : ۸۵۹۶۶۸

بخشدار بخش مرکزی نیکشهر با اشاره به از بین رفتن راه های ارتباطی و دسترسی به مناطق روستایی نیکشهر از طریق زمینی بر ضرورت امداد هوایی در این منطقه تاکید کرد و گفت: هنوز هیچ بالگردی برای امدادرسانی به نیکشهر اعزام نشده است.

محمد بلوچ زهی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، گفت: با گذشت 4 روز از سیل استان سیستان و بلوچستان هنوز آب رودخانه ها به دلیل طغیان در مناطق نیکشهر هنوز فروکش نکرده است.

وی ادامه داد: تا زمانی آب رودخانه ها فروکش نکند امکان تردد و امداد رسانی به روستاها وجود ندارد. در حال حاصر حدود 50درصد راه های ارتباطی شهرستان نیکشهر قطع است. از امروز تردد با خودروهای سنگین به این روستاها به سختی انجام می شود.

بلوچ زهی اضافه کرد: تمام زیر ساخت های شهری و روستایی از جمله آب و برق، جاده های، تلفن، دامداری، کشاورزی، قنوات و منازل به طور کامل تخریب شده است.

بخشدار مرکزی شهرستان نیکشهر عنوان کرد: بیشترین نگرانی ما قطع شدن راه های ارتباطی با روستاهای سیل زده است. هنوز به بسیاری از روستاهای سیل زده به دلیل عدم دسترسی راه ها امداد رسانی نشده است.

وی گفت: در راستای امدادرسانی به روستاها به مرکز استان درخواست بالگرد داده ایم ولی متاسفانه تاکنون هیچ بالگردی به منطقه اعزام نشده است.

بلوچ زهی بیان کرد: امسال پس از گذشت 20 سال تازه کشاورزی در منطقه رونق گرفته بود که متاسفانه با جاری شدن سیل به طور کامل از بین رفت. همچنین بسیاری از قنات های این شهرستان که دارای پیشینه تاریخی بودند همگی تخریب و از بین رفتند.

وی ادامه داد: تمامی شبکه های آب شرب شهرستان که در کنار رودخانه قرار داشتند از بین رفته و روستاها به دلیل عدم دسترسی به آب آشامیدنی ممکن است با استفاده از آب های آلوده دچار بیماری های گوارشی شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز