خبرگزاری کار ایران

فرماندار دلگان به ایلنا خبرداد:

سیل، مردم فقیر را فقیرتر کرد/ نیاز ضروری سیل زدگان به آب معدنی، مواد غذایی و وسایل گرمایشی

asdasd
کد خبر : ۸۵۹۶۱۹

فرمانداردلگان با بیان اینکه سیل خانمان برانداز مردم فقیر و محروم سیستان و بلوچستان را فقرتر کرد، گفت: سیل زدگان دلگان نیاز ضروری به آب معدنی، اقلام غذایی و وسایل گرمایشی دارند.

مجتبی شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: دلگان پنجمین شهرستان استان سیستان و بلوچستان به لحاظ وسعت است و یکی از اصلی ترین کانون های بحران در سیل اخیر محسوب می شود. طی دو روز گذشته شاهد بارش 117 میلیمتر بارندگی در این شهرستان بودیم که متاسفانه باعث خسارت های فراوانی در زیرساخت های شهری و روستایی این منطقه شد.

وی افزود: در این بارش ها تمامی محورهای اصلی این شهرستان مسدود شد و با تلاش راهداران تاکنون 2 محور مواصلاتی از 4 محور این شهرستان باز شده است. در همین حال 6 روستا هنوز فاقد برق هستند.

فرماندار دلگان ادامه داد: سیل زدگان این شهرستان به شدت به لوازم گرمایشی از جمله پتو و بخاری و همچنین بسته های غذایی نیاز دارند.

شجاعی عنوان کرد: انتظار ما برای مردم محروم سیل زده شهرستان دلگان در بحث امدادرسانی بیشتر از وضعیت موجود است و امیدواریم مسئولان توجه ویژه ای به این منطقه محروم داشته باشند.

وی ادامه داد: در حادثه سیل اخیر خانواده ها به شدت به لحاظ روحی آسیب دیده اند. به زیرساخت های شهری و روستایی از جمله جاده ها، آب و برق، دام ، کشاورزی و منازل به شدت آسیب وارد شده و منازل بسیاری تخریب شده و اگر اطلاع رسانی ها از قبل انجام نمی شد تلفات انسانی زیادی رخ می داد.

وی اضافه کرد: طبق برآورد اولیه در بخش کشاورزی بین 3500 تا 5000 هکتار از اراضی کشاورزی مردم فقیر این شهرستان از بین رفت. مردم فقیر و محروم استان فقیرتر شدند. تلفات دام سبک در سطح شهرستان بسیار زیاد بوده است. جمعیت 80 هزارنفری این شهرستان را درگیر مشکلات بسیاری کرده است.

فرماندار دلگان ادامه داد: برای تسکین مردم امیدواریم در بحث خسارت های وارده به کشاورزی، دامداری و زندگی مردم حمایت های ویژه ای صورت بگیرد و خسات ها جبران شود تا بتوانند در این شرایط سخت دوام بیاورند.

وی اظهار داشت: مردم سیل‌زده شهرستان دلگان به آب معدنی، مواد غذایی و پوشاک گرم نیاز دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز