خبرگزاری کار ایران

سرپرست مدیریت بحران البرز مطرح کرد:

بحران در کمین البرز / شهرداری از خطر احتمال آبگرفتگی، سیل و ریزش آوار پیشگیری کند

asdasd
کد خبر : ۸۵۹۳۵۰

سرپرست مدیریت‌بحران استان البرز با اشاره به اهمیت سند جامع کاهش خطر پذیری، گفت: ساختمان‌های فرسوده و غیرایمن استان تحت عنوان "پلاسکویابی" بایستی مدنظر قرار گیرد و مشکلات احتمالی آنان توسط شهرداران به عنوان دبیران ستادهای بازافرینی و روسای ستاد مدیریت بحران شهرهای مربوطه مرتفع شود.

به گزارش ایلنا، محمدرضا فلاح نژاد، سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به اینکه باید با تهیه "سند جامع کاهش خطرپذیری" به بررسی شرایط بپردازیم، گفت: یکی از اقدامات اصلی که لازم است در دستور کار شهرداران محترم قرار گیرد، "دروازه‌ قرآن یابی" در البرز است با این مفهوم که مناطقی که همچون دروازه قرآن شیراز در البرز وجود دارد، توسط مجموعه آب منطقه ای و مدیریت شهری شناسایی شود تا در صورت بروز مشکل و افزایش بارندگی‌ها توان مقابله وجود داشته باشد. 

سرپرست اداره کل  مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به اینکه باتغییر شرایط اقلیمی بارندگی در فصل زمستان و بهار افزایش خواهد یافت، افزود: طبق نظر کارشناسان مناطقی همچون دراز رود، خیابان ساسانی حصارک، نهردلمبر و... که خطر وقوع سیل وجود دارد شناسایی و برنامه پیشگیرانه برایشان پیش‌بینی شود؛ همچنین منابع طبیعی و آبخیزداری اقداماتی را انجام دهند تا آب‌های جاری درکوه‌ها کنترل و جذب زمین شوند. 

فلاح‌نژاد تصریح کرد: باتوجه به اینکه سیلاب‌ها جذب آسفالت نمی‌شوند انتظار می‌رود شهرداری برای مقابله با بحران در این زمینه نیز اقدامی مانند طرح جامع ساماندهی آب‌های سطحی، حفرچاه‌های جاذب، هدایت آب‌های سطحی به فضاهای سبز وخاکی و...داشته باشد. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به احتمال آوار ساختمان‌های مسکونی در مسیر گسل زلزله استان و یا حریق واوار اماکن تجاری غیرایمن در مواقع بحرانی، اظهار داشت: ساختمان‌های فرسوده و غیر ایمن استان البرز تحت عنوان "پلاسکویابی" بایستی مدنظر قرار گیرد و مشکلات احتمالی آنان  توسط شهرداران به عنوان دبیران ستادهای بازافرینی و رئوسای ستاد مدیریت بحران شهرهای  مربوطه مرتفع شود. 

فلاح‌نژاد اضافه کرد: همچنین لازم است امکانات مراکزی همچون تالار‌های پذیرایی و مراکز خدماتی و دارای کارگر و مورد مراجعه مردم توسط مدیریت شهری و بازرسین کار ادارات کار بررسی شود تا شاهد اتفاقاتی همچون انفجار تالارپذیرایی سقز نباشیم. 

وی افزود: یکی دیگر از بحران‌هایی که ممکن است سر راه ما قرار گیرد "فرونشست" زمین در داخل شهرهاست . در این رابطه باید با همکاری شهرداران و آب‌منطقه‌ای تلاش شود تا در کمترین زمان سیلاب‌ها درداخل شهرها جذب، و برای تغذیه مصنوعی اب سفره‌های زیرزمینی  اقدام کرد. 

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری البرز اعلام کرد: در رابطه با وارونگی هوا و آلودگی استان، شهرداران باید در نظر داشته باشند اقداماتی همچون پایش تصویری در شناسایی خودروهای فاقدمعاینه فنی، فراگیرنمودن حمل ونقل عمومی، ممانعت از وروود کامیون‌ها به داخل شهرها، جلوگیری از سوزاندن برگ، و طبق بند20 ماده 55  مشاغل مزاحم شهری  را به خارج از شهر منتقل کنند. 

فلاح‌نژاد گفت: همچنین برای مقابله با ریزگرد‌ها باید کمربند‌های سبز در سطح شهر ایجاد شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز