خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

"تبعیض" مهم ترین نگرانی سریع ترین دونده آسیا/ اردوی فرانسه در انتظار تایید شورای برون مرزی

asdasd
کد خبر : ۸۵۹۲۵۰

دونده المپیکی ایران مهمترین دغدغه خود را برای شرکت در مسابقات جهانی و المپیک نگاه تبعیض آمیز عنوان کرد و گفت: امیدوارم با حمایت های مسئولان و ایجاد شرایط لازم بتوانم در این مسابقات برای کشور افتخارآفرینی کنم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن تفتیان ، دونده المپیکی خراسانی این روزها در زادگاه خود یعنی شهر تربت حیدریه مشغول تمرین‌است تا خود را برای حضور در مسابقات جهانی و المپیک تابستانی توکیو که مهم ترین برنامه های او در سال ۲۰۲۰ میلادی است، آماده کند.

این دونده خراسانی درباره شرایط این روزهای خود به خبرنگار ایلنا گفت: هم اکنون مشغول ادامه برنامه‌های تمرینی خودم هستم و پس از مشخص شدن وضعیت کار با مربی فرانسوی برای ادامه تمرینات عازم فرانسه خواهم شد.

تفتیان روند آماده سازی خود را در مسیر المپیک مطلوب ارزیابی می کند و می افزاید: با وجود تمام مشکلات، مطابق برنامه‌های تمرینی کار خود را دنبال می کنم و تا قبل از المپیک به بالاترین میزان از آمادگی خواهم رسید.

وی با ابراز خرسندی از توسعه زیرساخت های ورزش دوومیدانی در شهرستان تربت حیدریه تصریح می کند: هر چه نگاه مسئولان به ورزش جدی‌تر باشد، سرعت رشد جامعه هم بیشتر خواهد شد، چرا که امروزه در تمام دنیا ورزش را یک ضرورت در امر توسعه می‌دانند.

تفتیان توسعه همگانی ورزش و نگاه خاص تر به حوزه بانوان را خواسته جامعه ورزش تربت حیدریه از مسئولان می داند و می‌گوید: نگاه جدی به مقوله ورزش می تواند بسیاری از آسیب های اجتماعی را کم کند و جامعه ای سالم و با نشاط را به ارمغان آورد.

وی اضافه می کند: در حوزه ورزش برخی نیازهای نرم افزاری و سخت افزاری داریم که اگر این نیازها برطرف شود، می‌توان گفت تربت حیدریه ظرفیت تبدیل شدن به قطب ورزش کشور را در بیشتر رشته های ورزشی دارد.

سریع ترین مرد ایران نگاه فارغ از تبعیض مسئولان به همه ورزشکاران را خواسته اصلی ورزشکاران المپیکی کشورمان می داند و می‌افزاید: معمولا ورزشکاران ایرانی در میدان المپیک نسبت به حریفان خود با کمترین امکانات راهی مسابقه می شوند، اما جوهره وجودی ایرانی ها باعث شده تا همواره در میادین بین المللی پرچم پرافتخار کشورمان برافراشته باشد

اردوی فرانسه در انتظار تایید شورای برون مرزی

دونده المپیکی ایران می‌گوید که طبق برنامه باید از اول آذر ماه در فرانسه تمرین می‌کرد، اما شورای برون مرزی هنوز موافقت نکرده است.

بیش از یک ماه است که حسن تفتیان، دونده ۱۰۰ متر المپیکی ایران اردوهای آماده سازی خود را در مشهد آغاز کرده، اما هنوز وضعیت اردوی برون مرزی و مربی او مشخص نشده است.

تفتیان دراین باره به ایلنا گفت: اصلا برنامه‌ای برای تمرین در مشهد نداشتیم و اولین اردوی من باید از اول آذر ماه در فرانسه و زیر نظر مربی‌ام آغاز می‌شد. اما متاسفانه حدود پنج هفته است که اردو عقب افتاده و در مشهد ماندگارشدم.

او در پاسخ به این سوال که با وجود موافقت فدراسیون چرا هنوز اردوهای برون مرزی آغاز نشده است؟ گفت: هر روز پیگیر اردوهایم هستم، حتی جلسه ای با آقای صالحی امیری وزیر ورزش داشتم‌ و خواهش کردم‌ که هر چه زودتر اردوها برگزار شود اما تا این لحظه خبری نیست و اردوهایم زیر نظر مربی برگزار نشده است، با این که آقای عرب سرپرست فدراسیون دوومیدانی و صالحی امیری وزیر ورزش موافقت خود را اعلام کردند اما گویا هنوز موافقت شورای برون مرزی صادر نشده است.

وی در پایان با بیان اینکه شرایط اردوی مشهد بد نیست، تصریح کرد: اردویی که فدراسیون برایم در نظر گرفته خوب است اما مهم ترین رکن را که همان مربی است، این جا ندارم، علاوه بر این آلودگی هوا اذیت کننده است و برخی روزها با کپسول اکسیژن تمرین می‌کنم که این موضوع به سختی کار اضافه می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز