خبرگزاری کار ایران

رئیس هیأت نظارت استان فارس خبرداد:

٢۶٨ نفر داوطلب در فارس تأیید صلاحیت شدند/ عدم احراز و رد صلاحیت 560 نفر

asdasd
کد خبر : ۸۵۹۱۲۸

از مجموع ٩٢۴ داوطلب ثبت نام کرده برای مجلس شورای اسلامی در فارس ٢۶٨ نفر تأیید صلاحیت، ٢۵۶ نفر رد صلاحیت و ٣٠۴ نفر صلاحیت آنان احراز نشد.

به گزارش ایلنا، رئیس هیأت نظارت استان فارس گفت: داوطلبانی که در رد صلاحیت یا عدم احراز شده اند ۵ روز از ٢٢ دی لغایت ٢۶ دی ماه فرصت دارند تا شکایت خود را به نمایندگان شورای نگهبان ارائه کنند.

حسن جوکار امروز 23 دی ماه در نشست خبری با خبرنگاران، افزود: از مجموع دواطلبان ثبت نامی ٧١ نفر از حضور در انتخابات انصراف داده اند و ٢۵ نفر نیز در مرحله اول توسط هیأت اجرایی رد شده و شکایت نکرده اند.

وی با اشاره به ثبت نام داوطلب‌های خانم برای این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ٩۶ داوطلب زن در استان فارس برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی نام نویسی کرده اند.

جوکار با بیان اینکه برای هر کرسی ١۴.٨ نفر داوطلب در فارس وجود دارد، بیان کرد: ملاک صلاحیت داوطلبان طهارت اخلاقی، اقتصادی و عدم ضدیت با نظام جمهوری اسلامی در تأیید یا عدم احراز صلاحیت آنها است.

رئیس هیأت نظارت استان فارس در خصوص آمار کلی حوزه‌های انتخاباتی بیان کرد: در حوزه انتخابیه آباده ١٠ نفر تأیید صلاحیت شده اند و ٧ نفر رد صلاحیت، ١١ نفر عدم احراز و سه نفر شکایت کرده اند، در حوزه انتخابیه اقلید ١۶نیز  نفر تأیید، ٨ نفر ردصلاحیت ،۴ نفر عدم احراز و یک نفر هم انصراف داده است.

وی ادامه داد: در حوزه انتخابیه جهرم ١٠ نفر تأیید، ٨ نفر رد، ۶ نفر عدم احراز، و سه نفر انصراف داده است. در حوزه انتخابیه داراب ١١ نفر تأیید، ۴ نفر رد، ٣ نفر عدم احراز و سه نفر انصراف داده است و در حوزه انتخابیه سپیدان ١۵ نفر تأیید، ١٣ نفر رد، ۵ نفر هم عدم احراز شده اند.

جوکار در خصوص سایر حوزه‌های انتخابیه گفت: در حوزه انتخابیه شیراز ٩٠ نفر تأیید، ٩١ نفر رد صلاحیت، ١۴٢ نفر عدم احراز و ٣٧ نفر هم انصراف داده اند و در حوزه انتخابیه سروستان، خرامه و کوار ٢٣ نفر تأیید، ١٧ نفر رد، ١٣ نفر عدم صلاحیت شده اند.

وی افزود: در حوزه انتخابیه فسا ١١ نفر تأیید، ٧ نفر رد، ١١ نفر عدم احراز و ٣ نفر انصراف داده اند و در حوزه انتخابیه فیروز آباد ١٢ نفر تأیید، ٢۶ نفر رد صلاحیت، ١۵ نفر هم صلاحیت آنان احراز نشده است و در حوزه انتخابیه کازرون ١٣ نفر تأیید، ١۵ نفر رد و ٢۵ نفر نیز عدم احراز صورت گرفته و در حوزه انتخابیه لارستان ١۶ نفر تأیید، ١١ نفر رد صلاحیت و ١٠ نفر نیز عدم احراز صلاحیت شده اند.

رئیس هیأت نظارت استان در خصوص سایر حوزه‌های انتخابیه عنوان کرد: در حوزه انتخابیه لامرد ۵ نفر تأیید، ٨ نفر رد و ١٣ نفر عدم احراز صورت گرفته است و در حوزه مرودشت ١١ نفر تأیید، ٢٢ نفر رد و ٢۶ نفر عدم احراز بوده اند و در حوزه نور آباد ممسنی ۶ نفر تأیید ،١۵ نفر رد و ۴ نفر عدم احراز و حوزه انتخابیه نی ریز ١٩ نفر تأیید، ۴ رد و ١۶ نفر عدم احراز صلاحیت شده اند.

او در بررسی صلاحیت ها توسط هیات نظارت نیز گفت: این هیأت متشکل از پنج عضو است که یکی از وظایف این هیأت بررسی صلاحیت داوطلبان است.

به گزارش ایلنا، فرصت ثبت نام از ١٠ الی ١۶ آذر ماه بود و پایان زمان بررسی صلاحیت داوطلبان ٢٢ دی ماه در قانون مشخص شده بود در قانون پنج روز هم برای شکایت افراد در نظر گرفته شده و زمانی که اسامی قطعی داوطلبان مجلس شورای اسلامی توسط شورای نگهبان اعلام می‌شود ٢٢ بهمن ماه خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز