خبرگزاری کار ایران

با حضور مدیران استانی؛

مرکز مشاوره کارآفرینی لوتوس در مشهد افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۸۵۸۹۷۸

با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرکل فنی و حرفه ای خراسان رضوی، مرکز مشاوره کارآفرینی لوتوس در مشهد افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمد سنجری مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در مراسم افتتاح این مرکز مشاوره، با اشاره به حوادث اخیرکشور و تسلیت جان باختگان این حوادث گفت: در حال‌حاضر کشور با چالش اشتغال روبرو است و همواره دولت در جهت ایجاد اشتغال مخاطب در حال حرکت است، در حالی که این بحث فرابخشی است و دولت فقط ایجاد زیرساخت ها و بستر را برعهده دارد.

وی با اشاره به وجود معادن غنی و بسیار در خراسان رضوی تاکید کرد این معادن می تواند ظرفیت مناسبی در جهت ایجاد فرصت های شغلی و سرمایه گذاری باشد، همچنین از وجود نیروهای ارزشمند و کارآمد به عنوان سرمایه های ارزشمند خلاق تحصیل کرده در این راستا بهره برد.

سنجری در خصوص وضعیت بیکاری استان نیز افزود: در حال حاضر نرخ بیکاری استان ۶/۲ می باشد که بعد از خراسان جنوبی ، پایین ترین نرخ بیکاری را در کشور دارا هستیم.

 مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با اشاره به حضور سالانه ۳۰میلیون زائر در استان گفت:باید از این تعداد زائر در جهت کاهش نرخ بیکاری و ایجاد فرصت های اشتغال و سرمایه گذاری نهایت استفاده را کرد.

وی مشکل اساسی سرمایه گذاری را خام فروشی محصولات و تولیدات مواد معدنی عنوان کرد و گفت: متاسفانه خام فروشی محصول ، امروز دامن گیر این بخش از اشتغال جامعه شده است که با ایجاد فرصت های سرمایه گذاری ، اشتغال ،  ارزش افزوده و صادرات می توان از این فرصت بهره برد و معضل خام فروشی را برطرف کرد.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی، افتتاح این مرکز را در راستای خلا موجود در این بخش استفاده از ظرفیت ها و پشتوانه علمی افراد نخبه و خبره مورد تاکید قرار داد.

محمدامین بابایی معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز گفت: پروانه فعالیت مراکز مشاوره کارآفرینی در راستا هدفمند سازی فعالیت به صورت تخصصی صادر می شود.

وی ادامه داد: این مرکز در بخش طراحی، قالب‌سازی، ساخت طلا و جواهر متال و تربیت نیروی انسانی و متخصص برای صنوف و افرادی ک جدید می‌خواهند فعالیت کنند حائز اهمیت است، همچنین به عنوان یک حلقه از مراکز مشاوره ی کارآفرینی که شتاب دهنده نیز هستند فعالیت خواهد کرد.

نیلوفر میرشهیدی مدیرعامل مرکز مشاوره کارآفرینی لوتوس نیز با اشاره به این که مشهد شهرجهانی گوهر سنگ ها است تاکید کرد: مرکز مشاوره کار آفرینی لوتوس درجهت اطلاع و ارتقا شهر جهانی گوهرسنگ ها در چند بخش اصلی طراحی و ایده پردازی برای تولیدکنندگان نقره، گالری هنری که نمونه ای از تولیدات در معرض دید علاقه مندان گذاشته شده و همچنین فضای کار اشتراکی تحت عنوان کافه کارآفرینی در جهت ارائه مباحث مرتبط با فعالیت راه اندازی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز