خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان امداد و نجات به ایلنا خبر داد:

۲ کشته و مفقودی در حوادث جوی جنوب و جنوب شرق کشور

asdasd
کد خبر : ۸۵۸۷۹۰

رئیس سازمان امداد و نجات از کشته و مفقود شدن ۲ نفر در استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان خبر داد.

«مرتضی‌سلیمی» رئیس سازمان امداد و نجات در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: طی ۷۲ ساعت گذشته در استان هرمزگان ۱۱ شهرستان بشاگرد، بندرلنگه، بندرعباس، پارسیان، جاسک، حاجی آباد، خمیر، رودان، سیریک، قشم، میناب متاثر از سیل و آبگرفتگی بودند.

وی با بیان اینکه به ۲۹ شهر و روستا امدادرسانی شده است، ادامه داد: به ۱۳۱۳ نفر در این مناطق امدادرسانی صورت گرفته و برای ۹۲ نفر اسکان اضطراری فراهم شده است. همچنین از  ۱۲۸ واحد مسکونی تخلیه آب صورت گرفته است.

رئیس سازمان امداد و نجات با بیان اینکه ۵۰ تیم شامل ۲۵۰ نفر در این عملیات حضور داشتند، تصریح کرد:  ۱۸ دستگاه چادر، ۳۷۰ تخته پتو، ۱۲۲ تخته موکت، ۱۱۴۴ کیلوگرم نایلون و ۵۱ بسته غذایی توزیع شده است.

سلیمی با بیان اینکه یک نفر در شهرستان بشاگرد بر اثر این حوادث جوی جان خود را از دست داده‌است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شیب اکثر شهرها و روستاها به سمت دریای عمان و خلیج فارس هست و سرعت تخلیه آب، نیازی به تخلیه مناطق نیست.

وی همچنین با اشاره به وقوع سیل و آبگرفتگی در استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: طی ٧٢ ساعت گذشته ١٣ شهرستان استان سیستان و بلوچستان از جمله ایرانشهر، چابهار، خاش، دلگان، زاهدان، سرباز، سراوان، سیب و سوارن، فنوج، کنارک، میرجاوه، نیکشهر و هیرمند متاثر از سیل و آبگرفتگی هستند.

رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر در ادامه از امدادرسانی در ۴٠ شهر و روستا در استان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: تاکنون ۱۲۴۸ نفر در این استان امدادرسانی شدند و ٣٢٧ نفر به صورت اضطراری اسکان یافتند. همچنین یک نفر نیز در شهرستان راسک مفقود شده که جست و جوها برای یافتن وی ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: ۵٢١ امدادگر و نجاتگر در قالب ١٠۴ تیم برای امدادرسانی در سیستان و بلوچستان حضور دارند.

رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر درباره اقدامات انجام شده در حوادث جوی استان کرمان نیز گفت: ١۴ شهرستان ارزوئیه، انار، بافت، بردسیر، رابر، رودبارجنوب، ریگان، ساردوئیه، سیرجان، شهداد، قلعه گنج، کهنوج، کرمان و منوجان متاثر از این حوادث هستند.

 وی با بیان اینکه طی سه روز گذشته ٤٦ شهر و روستا و ١١ محور کوهستانی امدادرسانی شدند، گفت: ١١٩ امدادگر و نجاتگر در قالب ۲۴ تیم در این استان حضور دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز