خبرگزاری کار ایران

استاد جامعه‌شناسی در گفت و گو با ایلنا:

دولت نباید در برابر اعتماد و سرمایه اجتماعی بی‌اعتنا باشد/ نمی‌توان با عینک سیاسی همه پدیده‌ها را تجزیه و تحلیل کرد

asdasd
کد خبر : ۸۵۸۴۵۴

یک استاد جامعه‌شناسی با اشاره به اینکه در علوم سیاسی؛ اقتصاد، جامعه، سیاست و امنیت، هر کدام از مکانیزم‌هایی خاص برخوردار است، افزود: نمی‌توان با عینک سیاسی همه پدیده‌ها را تجزیه و تحلیل کرد و برای همه پدیده‌ها نسخه‌ سیاسی پیچید.

 کرامت‌الله راسخ در گفت‌گو با ایلنا درباره اظهارات ضد و نقیض مسئولان کشوری و لشکری در ماجرای سانحه سقوط هواپیمایی اوکراین که هفته گذشته در آسمان تهران ساقط و منجر به کشته شدن 176 نفر شد ؛ گفت: هنگامی که چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد، بخشی از سرمایه اجتماعی مدیران در نزد افکار عمومی تنزل پیدا می‌کند.

استاد جامعه‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد جهرم با اشاره به صحبت‌های بعضی مسئولان پس از سقوط هواپیمای مسافربری، این نوع سخنان را منجر به افزایش بی‌اعتمادی میان جامعه خواند و افزود: مردم اگر احساس ‌کنند دولت برای آنها ارزشی قائل نیست و به آنها اهمیت نمی‌دهد، عصبانی و خشمگین می‌شوند.

 به باور این جامعه‌شناس، این عصبانیت نیز تاثیرات کوتاه‌مدت و اثرات بلندمدت دارد.

این استاد جامعه‌شناسی در ادامه با تأکید بر اینکه دولت نباید در برابر اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی بی‌اعتنا باشد،ادامه داد: مدیران باید خود را در برابر مردم مسئول بدانند.

کرامت‌الله راسخ در ادامه با بیان اینکه اعتماد اجتماعی و افکار عمومی در پیشبرد سیاست‌های دولت‌ها مهم و تعیین‌کننده است، ادامه داد: متأسفانه گاه مشاهده می‌شود که دولتمردان ما به همه پدیده‌ها با نگاه سیاسی برخورد می‌کنند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز