خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار آذربایجان شرقی:

حمایت از تولید، اولویت اصلی دولت / بانک‌ها همراهی خوب در رونق تولید

asdasd
کد خبر : ۸۵۸۲۵۵

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی، حمایت از تولید توسط دولت را اصلی‌ترین اولویت دولت دانست و بر همکاری و همراهی بیشتر بانک ها برای تسریع در پرداخت تسهیلات برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی جهانگیری در نشست بررسی عملکرد بانک‌ها در طرح رونق تولید با قدردانی از عملکرد بانک های استان به دلیل همکاری در اجرای مصوبات ستاد تسهیل، رونق و رفع موانع تولید گفت: انتظار داریم که این همکاری به بهترین شکل ممکن، استمرار یافته و مدیران بانک های استان برای جذب اعتبارات بیشتر از مرکز برای رفع مشکل واحدهای تولیدی و صنعتی استان تلاش کنند.

وی گفت: دبیرخانه این جلسه در خانه صنعت و معدن هم از این پس، عملکرد مقایسه‌ای بانک‌های استان در ارتباط با میزان جذب و اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی نیز به شکل گزارش عملکرد مکتوب تهیه شود.

وی حمایت از تولید و تثبیت و تقویت فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی را از جمله ضروریت های فعلی کشور در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی اعلام کرد و افزود: دولت تمامی تلاش خود را در این زمینه به کار گرفته و از این پس نیز به حمایت‌های خود از سنگر تولید ادامه خواهد داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بر اهمیت معرفی واحدهای تولیدی و صنعتی واقعی و نیازمند به بانک‌ها برای جذب تسهیلات تاکید کرد و ادامه داد: هر واحد تولیدی که متقاضی دریافت تسهیلات باشد، باید پیش از هر مرحله‌ای، نسبت به تهیه و تدوین طرح توجیهی خود اقدام کند وگرنه بدون داشتن طرح توجیهی، درخواست برای جذب اعتبارات، کار کردن شانسی و با آزمون و خطاست.

جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باید از اشتباهات و عملکردهای غلط نیز عبرت گرفته و به هیچ عنوان آنها را تکرار نکنیم چرا که در غیر این‌صورت، پیشرفت نکرده و در جا می زنیم.

میرصمد ابراهیم پور، مدیرکل دفتر جذب سرمایه‌گذاری استانداری نیز در این جلسه با اشاره به عملکرد ضعیف برخی بانک‌های استان در ارتباط با پرداخت تسهیلات وبانکی در طی ماه های اخیر عنوان کرد: جلسات رونق تولید استان درطی سال جاری تا کنون، 138 مصوبه داشت که از این تعداد، فقط تسهیلات مورد نیاز 23 پرونده پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در ارتباط با اعتبارات تبصره 18 نیز 99 مصوبه داشتیم که تسهیلات 16مورد توسط بانک های استان پرداخت شده است. از مجموع 28 مورد مصوبه بخش بازسازی و نوسازی صنایع نیز، 20 مورد موفق به دریافت تسهیلات از بانک های استانی شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز