خبرگزاری کار ایران

خداویسی خبرداد:

اختصاص کارت مرزنشینی به بیش از ۲۸ هزار خانوار کردستانی

asdasd
کد خبر : ۸۵۸۱۵۹

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان گفت: بیش از ۲۸ هزار خانوار در این استان دارای کارت مرزنشینی هستند.

به گزارش ایلنا، علی خداویسی با اعلام این خبر گفت: ساکنان ۲۸۴ روستای این استان شامل ۲۸ هزار و ۴۲۲ سرپرست خانوار که در شعاع ۲۰ کیلومتری مرز سکونت دارند، دارای کارت مرزنشینی هستند.

خداویسی افزود: امسال یک مرحله در اردیبهشت ماه و در مجموع بیش از ۲۸۰ میلیارد ریال به حساب ۲۸ هزار و ۴۲۲ سرپرست خانوار ساکن در شعاع ۲۰ کیلومتری مرز واریز شده است.

وی گفت: از اردیبشهت تاکنون به دلیل تعلیق صادرات سوخت به عراق، اولویت تامین سوخت داخل در فصل سرما و نوسانات نرخ ارز، پرداخت سود حاصل از فروش سوخت به روستاییان واقع در شعاع ۲۰ کیلومتری مرز در استان متوقف شده است.

خداویسی افزود: به نظر می‌رسد کمک به مرزنشینان از طریق پرداخت سود حاصل از فروش سوخت، شیوه‌ای صحیح نیست و به دنبال این هستیم که با ایجاد واحد‌های تولیدی و کارگاه‌های زودبازده، برای مردم این مناطق شغل و درآمد پایدار ایجاد کنیم.

وی گفت: از سال ۹۵ و در قالب طرح پرداخت سود حاصل از صادرات سوخت به عراق تاکنون ۶۰۰ میلیارد ریال به حساب سرپرستان خانوار دارای کارت مرزنشینی در این استان واریز شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز