خبرگزاری کار ایران

معاون ستاد بحران سیستان و بلوچستان خبرداد:

مسدود شدن ۱۳ مسیر بر اثر سیلاب / سیستان و بلوچستان در آماده باش کامل

asdasd
کد خبر : ۸۵۸۰۸۸

معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۱۳ مسیر در این استان از بامداد امروز شنبه به دلیل طغیان رودخانه‌های محلی و سیلاب بسته شده است.

به گزارش ایلنا، عباس ارجمندی گفت: ۱۳مسیر در این استان از بامداد امروز شنبه به دلیل طغیان رودخانه‌های محلی و سیلاب بسته شده است.

وی ادامه داد: هم‌اینک مسیر‌های دلگان - زهکلوت، دلگان - ایرانشهر، فنوج - اسپکه، فنوج - کتیج - رمشک و یک محور فرعی در مسیر زاهدان - میرجاوه دلگان به جلگه و مخت به نیکشهر ، محورهای جلگه-چاه اسحاق و نیکشهر _ بنت، ایرانشهر به دلگان، جلگه به ایرانشهر ، کنارک - زرآباد و میل نادر به مک سرخ بدلیل بارش باران و طغیان رودخانه محلی مسدود شده است.

ارجمندی افزود: همچنین براثر بارندگی‌های عصر روز گذشته شاهد ریزش سنگ در تونل مسیر ایرانشهر - نیکشهر بودیم که با تلاش راهداران بعد از یک ساعت این مسیر بازگشایی شد.

معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: سامانه بارشی تا صبح روز یکشنبه در منطقه فعال است و بارش‌های قابل توجهی به همراه خواهد داشت به طوریکه بیشنه بارش‌ها به صورت نقطه‌ای در برخی نقاط خاص در غرب و جنوب غرب استان به بیش‌از ۱۳۰ میلیمتر برسد.

وی بیان کرد: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی در شهرستان زاهدان و نواحی مرکزی استان نیز بارش‌ها قابل توجه خواهد بود به طوریکه انتظار می‌رود بیشینه بارش‌ها به حدود ۶۰ تا ۹۰ میلی‌متر برسد.

معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بارش‌ها در شهرستان‌های ایرانشهر، بزمان، دلگان، چابهار، نیکشهر، قصرقند، سرباز، کنارک نیز شدید پیش‌بینی شده به نحوی که میزان آن‌ها بین ۷۰ تا ۱۲۰ میلی‌متر برآورد می‌شود.

وی گفت: تمامی اقدامات پیشگیرانه در سطح شهرستان‌های استان اتخاذ شده و همه دستگاه‌های امدادی در آماده باش کامل به سر می‌برند.

هشدار‌های جوی در چهار سطح به شهرستان‌ها اعلام شده است

محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه با اشاره به خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی گفت: سامانه بارشی تا صبح یکشنبه در استان فعال است و بارش‌های قابل توجهی به همراه خواهد داشت.

وی  با بیان اینکه برآورد می‌شود بیشینه بارش‌ها به صورت نقطه‌ای در برخی نقاط خاص در غرب و جنوب غرب استان به بیش از ۱۳۰ میلی متر برسد، افزود: تاکنون ارتفاع بارش‌های این سامانه در بندرعباس به حدود ۱۳۰ میلیمتر رسیده است؛ بنابراین باید توجه داشت که بارش‌های استان ما نیز مانند بندرعباس سنگین پیش بینی می‌شود.

عضو ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان ادامه داد: در شهرستان زاهدان و نواحی مرکزی استان نیز بارش‌ها قابل توجه خواهد بود به طوریکه انتظار می‌رود بیشینه بارش‌ها به حدود ۶۰ تا ۹۰ میلی متر برسد.

حیدری عنوان کرد: بارش‌ها در شهرستان‌های ایرانشهر، بزمان، دلگان، چابهار، نیکشهر، قصرقند، سرباز، کنارک نیز شدید پیش بینی می‌شود به نحوی که میزان آن‌ها بین ۷۰ تا ۱۲۰ میلی متر برآورد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در پی فعالیت این سامانه بارشی، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن معابر شهری، طغیان رودخانه ها، جاری شدن سیل و بالا آمدن آب سد‌ها انتظار می‌رود؛ بنابراین توصیه می‌شود در زمان فعالیت سامانه بارشی از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها اجتناب شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: همچنین توصیه می‌شود از سفر‌های غیر ضروری تا پایان فعالیت سامانه بارشی خودداری شود. علاوه بر این در این مدت در تردد‌های جاده‌ای نیز با احتیاط کامل رفتار شود و از صعود به ارتفاعات استان به دلیل شرایط بد جوی اکیداً خوداری شود.

حیدری با بیان اینکه روز یکشنبه با کاهش محسوس دمای هوا احتمال ریزش برف در ارتفاعات مرکزی استان وجود دارد، گفت: مه گرفتگی و کاهش شدید دید افقی در محور‌های کوهستانی و لغزندگی برخی محور‌های مناطق کوهستانی و سردسیر استان در روز‌های آتی محتمل است.

این مسئول عنوان کرد: هم اکنون تمامی مسیر‌های خروجی استان به سمت مراکز استان‌های خراسان جنوبی، هرمزگان و کرمان بارانی یا برفی است که توصیه می‌شود در صورت ضرورت سفر به سمت خراسان جنوب و کرمان، زنجیر چرخ همراه خودرو‌ها باشد.

وی  با بیان اینکه هشدار‌های جوی در چهار سطح از طریق استاندار، معاون استاندار و مدیریت بحران به فرمانداری‌ها اعلام شده است، افزود: روز یکشنبه با تشدید جریانات شمالی و وزش باد شدید شمالی، دمای هوا استان بین ۶ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز