خبرگزاری کار ایران

شهرداری اصفهان از اولین فرهنگ نامه شهروندی ایران رونمایی می‌کند

asdasd
کد خبر : ۸۵۸۰۷۰

اولین فرهنگنامه شهروندی ایران برای آشنایی شهروندان از حقوق و تکالیف خود توسط شهرداری اصفهان تدوین می شود.

به گزارش ایلنا از اصفهان، قدرت‌الله نوروزی اظهار کرد: در هفته گذشته بعد از شهادت سردار سلیمانی که همه ما را اندوهگین کرد در چند اتفاق دیگر متاسفانه تعادادی از هموطنان ما جان خود را از دست دادند که به خانواده های آنها تسلیت می گویم. در سانحه هوایی بوئینگ چند همشهری اصفهانی هم جان باختند که برای بازماندگان آن ها از خداوند طلب صبر دارم.

وی با اشاره به اینکه فردا در صحن علنی شورای شهر اصفهان فرهنگ نامه بزرگ شهروندی که اولین فرهنگ نامه در کشور است رونمایی می شود، تصریح کرد: این فرهنگ نامه توسط شهرداری اصفهان تدوین شده و مجموعه ای از اطلاعات، قوانین و مقررات و شامل 12 موضوع است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه این موضوعات در حوزه حمل و نقل و ترافیک، پسماند، فضای سبز، آتش نشانی، مدیریت خشم، مدیریت هیجان، بهداشت و سلامت عمومی، سلامت و اخلاق شهروندی است، گفت: این فرهنگ نامه به صورت کاربردی در اختیار دانشجویان، هنرمندان، رسانه ها و همه مردم قرار می گیرد.

وی ادامه داد: این فرهنگ نامه در 10 جلد تهیه شده است و به شهروندان کمک می کند از قوانین و مقررات اطلاع داشته باشند و با مطالعه این فرهنگ نامه نسبت به حقوق خود آشنا شده و از تکالیف خود آگاهی پیدا کنند.

نوروزی افزود: با این فرهنگ نامه، فرآیند آموزش شهروندی هم هدفمند می شود و به صورت کاربردی در اختیار شهروندان قرار می گیرد و می تواند منبع مهمی برای همه کلانشهرها باشد.

وی بیان کرد: یک نسخه از این فرهنگ نامه در نشست شهرداران کلانشهرها در یزد، در اختیار شهرداران قرار گرفت و در ایران، اصفهان اولین کلانشهری است که چنین فرهنگ نامه ای را تدوین کرده است.

شهردار اصفهان تصریح کرد: همچنین فردا از سامانه های هوشمند و تجهیزات زیرساختی ترافیک شهر اصفهان با 402 میلیارد ریال بهره برداری می شود. این پروژه شامل580 سامانه هوشمند ترافیکی و 13 سامانه متحرک ثبت تخلفات ایستایی و پروژه زیرساختی کنترل ترافیک است و اثرات زیادی در هوشمندسازی ترافیک شهر و حل مشکلات این حوزه ایجاد می کند.

وی افزود: با فعال شدن این سامانه و همکاری همه شهروندان زمینه کاهش مسائل ترافیکی و تخلفات رانندگی فراهم می شود و امیدواریم مردم از آرامش بیشتری برخوردار باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز