خبرگزاری کار ایران

قائم مقام مراکز علمی کاربردی خانه کارگر کشور مطر ح کرد:

حمایت از توسعه امکانات و رشته‌های مرکز علمی- کاربردی خانه کارگر لامرد

asdasd
کد خبر : ۸۵۸۰۳۳

قائم مقام مراکز علمی کاربردی خانه کارگر کشور گفت: از توسعه امکانات و رشته های مرکز علمی- کاربردی خانه کارگر لامرد حمایت می کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، احمد محجوب در بازدید از مرکز جامع علمی- کاربردی خانه کارگر واحد لامرد گفت: سیاست مراکز  جامع علمی کاربردی خانه کارگر در راستای تغییر فرهنگ مدرک گرایی به مهارت آموزی در کشور تعریف شده است که خانه کارگر با تاسیس و راه اندازی این مراکز، توانسته است در حوزه مهارت آموزی در سطح آموزش عالی، کارنامه درخشانی از خود بجا بگذارد.

وی با اشاره به اینکه استان فارس دارای دو مرکز جامع علمی- کاربردی خانه کارگر است، افزود: مراکز علمی کاربردی خانه کارگر در شیراز و لامرد جزو مراکز فعال هستند که با روند مطلوبی در راستای ارتقای توان علمی و افزایش مهارت تخصصی نیروی انسانی فعالیت دارند.

قائم مقام مراکز علمی کاربردی خانه کارگر کشور بیان کرد: شهرستان لامرد به دلیل  همجواری با مراکز مختلف صنعتی و استقرار صنایع بزرگ در منطقه ویژه اقتصادی به عنوان قطب بزرگ و مهم صنعتی محسوب می شود، با تهیه طرح جامع مطالعاتی که در ارتباط با تاسیس دانشگاه پیگیری شد، بالاخره مرکز لامرد از سال ۹۴ با دو رشته مهندسی آغاز بکار کرد و هم اکنون مجموع رشته های کاردانی و کارشناسی این مرکز به ۶ رشته رسیده است.

حمایت از توسعه امکانات و رشته‌های مرکز علمی- کاربردی خانه کارگر لامرد

محجوب در ادامه با اشاره به  رشد مرکز لامرد در ابعاد مختلف امکاناتی و جذب دانشجو از تلاش‌ها و پیگیری های دبیر خانه کارگر لامرد، مدیر و کارمندان مرکز علمی خانه کارگر قدردانی کرد و افزود: هم اکنون حدود ۲۰۰ دانشجو در  مرکز جامع علمی کاربردی واحد لامرد مشغول به تحصیل هستند، با استفاده از تمامی ظرفیت ها و افق آتی این منطقه و دیگر مناطق مهم همجوار؛ می‌توان برای جذب بیشتر دانشجو و ارتفای سطح کیفی این مرکز برنامه ریزی و تلاش بیشتری داشت، در این راستا  مرکز جامع استانی و کشور از تمامی ظرفیت خود در چارچوب اهداف و برنامه ها بکار خواهد گرفت تا  واحد لامرد در جمع مراکز  برتر علمی کاربردی خانه کارگر کشور قرار گیرد.

وی  با اشاره به تسهیلات تخفیف شهریه و تقسیط جهت دانشجویان جدید مراکز علمی کاربردی خانه کارگر،  افزود: در حال حاضر کارگاههای مجهز و کاملی در مرکز لامرد در زمینه  کامپیوتر، الکترونیک صنعتی، کنترل صنعتی و ریخته گری راه اندازی شده است که توسعه امکانات و بروزرسانی آنها در صورت نیاز در اولویت قرار دارد.

محجوب با تاکید بر اینکه بکارگیری اساتید مجرب و استفاده از استانداردهای نوین آموزشی در ارتقای سطح علمی و تجربی دانشجویان از اولویت های مراکز جامع است، بیان کرد: با حمایت های دبیر کل معزز خانه کارگر، اکثر مراکز ما دارای ساختمان ملکی هستند و در این شهرستان با پیگیریهایی که انجام شده، هرچه سریعتر زمین در اختیار این مرکز قرار گیرد تا در آینده باتوجه به ارتقای دانشگاه، از تمامی ظرفیتهای شهرستانی و منابع مختلف استفاده کنیم که این مرکز از ساختمان استیجاری به یک فضای آموزشی، رفاهی، خدماتی و کارگاهی مستقل درخور شان مردم و نخبگان این شهرستان منتقل شود.

این مسئول در ادامه حمایت خود را از  توسعه امکانات و رشته های مرکز علمی کاربردی خانه کارگر لامرد اعلام کرد و از بخش‌های مختلف این مرکز بازدید به عمل آورد.

در جریان این بازدید، «داریوش حیدری» رئیس مرکز علمی کاربردی خانه کارگر لامرد با اشاره به اینکه مسئولان خانه کارگر و شهرستان اهتمام ویژه ای به توسعه این مرکز علمی کاربردی دارند، افزود: ۷۳ نفر از مرکز علمی کاربردی خانه کارگر لامرد دانش آموخته شدند و  هم اکنون این مرکز دانشگاهی  آمادگی دارد تا در ۴ رشته کاردانی (ایمنی کار و  حفاظت فنی، ابزار دقیق، برق صنعتی، متالوژی آلومینیم) و دو رشته کارشناسی (مهندسی فناوری الکترونیک صنعتی  و مهندسی فناوری کنترل- ابزار دقیق) دانشجو پذیرش کند.

قائم مقام مراکز علمی کاربردی خانه کارگر کشور در سفر یک روزه از مراکز مختلف صنعتی شهرستان لامرد بازدید کرد و در جریان پیشرفت ها و دستاوردهای صنعتی این منطقه قرار گرفت.

همچنین عبدالرضا روحی دبیر خانه کارگر لامرد با تشکر از حمایت های دبیرکل  خانه کارگر، قائم مقام مرکز علمی کاربردی خانه کارگر و مسئولان محلی در پیشبرد اهداف آموزشی مجموعه متبوع‌اش، گفت: به زودی فصل جدیدی از صنایع مهم و نوین در این نقطه استراتژیک کشور شکل می گیرد و منطقه ویژه اقتصادی لامرد میزبان صنایع بزرگ و کلیدی خواهد بود، از این رو مرکز علمی کاربردی خانه کارگر واحد لامرد ظرفیت مناسبی برای ارتقای توان علمی و آماده سازی نیروهای متخصص ماهر جهت صنایع است.

انتهای پیام/
مرتضی عبداله زاده
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز