خبرگزاری کار ایران

از ابتدای سال تا کنون؛

دستگیری 143 متخلف محیط زیست در قزوین

asdasd
کد خبر : ۸۵۷۸۷۹

۱۴۳ متخلف محیط زیست از ابتدای سال جاری تاکنون در استان قزوین دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست قزوین با اعلام این خبر اظهار داشت: در همین مدت ۱۱۵ فقره پرونده تخلف زیست محیطی تشکیل و برای ادامه مراحل قانونی به مراجع قضایی استان قزوین ارسال شده است.

مهدی طاهری با بیان اینکه طی همین مدت نیز ۸۸ قبضه سلاح کشف و ضبط شده، تصریح کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست در دستگیری شکارچیان غیرمجاز موفق شدند ۲۶ قبضه سلاح شکاری غیرمجاز، ۵۷ قبضه سلاح شکاری مجاز و پنج قبضه سلاح جنگی را کشف و ضبط کنند.

وی درباره جانوران و حیوانات قربانی شده توسط شکارچیان و متخلفان زیست محیطی، اظهار داشت: شکار ۳۱ قطعه ماهیان زینتی و کمیاب، ۷۰ قطعه لاشه پرنده، ۵۲ راس از انواع پستانداران، ۹۶ مورد حیوانات اسیر شده، ۴۸ مورد حیوانات در آستانه شکار و هشت مورد خرید و فروش جانوران حیات وحش از عمده مواردی بود که در این مدت توسط ماموران محیط‌بان رصد و کشف شد.

طاهری به مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور در خصوص افزایش نرخ جرائم زیست محیطی پرداخت و گفت: به منظور بازدارندگی از هرگونه تخلفات زیست محیطی در مناطق شکار ممنوع کشور، شورای عالی حفاظت محیط زیست، میزان نرخ جرایم زیست محیطی را برای هر جاندار حیات وحش افزایش داده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مشکل اصلی در رصد تخلفات زیست محیطی را کمبود نیروی انسانی عنوان و یادآور شدد: درحالی که استانداردهای جهانی برای هر ۲ تا سه هزار هکتار یک محیط بان تعریف کرده، اما در قزوین برای هر ۱۰ هزار هکتار یک محیط بان وجود دارد و این موضوع سبب می‌شود تا امکان رصد و گشت زنی در زیستگاه‌ها با دشواری صورت پذیرد.

استان قزوین دارای سه منطقه حفاظت شده در باشگل تاکستان، رودبار الموت و طارم سفلی و همچنین چهار منطقه شکار ممنوع در رودبار الموت غربی، شرقی، شهرستان آوج و دشت الله آباد در شهرستان آبیک است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز